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Recent Submissions
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La comunicación no convencional de la RSE y los elementos de construcción de la narrativa de marca a través de dos casos de estudio: la Fageda y la Casa de Carlota
(ICONO 14: Revista de comunicación y tecnologías emergentes, 2023)La evolución del marketing social y la creciente demanda de los consumidores acerca de una mayor implicación de las marcas con causas sociales ha hecho potencialmente necesaria la comunicación de la ... -
An experimental research on emotional stimuli of consumers: the case of H&M flagship store on the millennial customer experience in Barcelona
(Intangible Capital, 2022)Purpose: The main objective of this exploratory research study was to demonstrate the extent to which customers' approach-avoidance responses to fast fashion flagship stores can be predicted from their ... -
Infrastructure for inclusion: exploring the evolution of afro-colombian movement and inclusiveness from the 1991 constituent process to the 2016 peace agreement
(Latin American Research Review, 2023)This article explores the experience of the Afro-Colombian movement over the course of two peace processes, investigating the relationship between opportunities for participation and effective inclusion. ... -
Fidelidad y animadversión a través de los aficionados en los clubes de fútbol de España: Málaga CF y Granada CF
(Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 2023)El objetivo de esta investigación es conocer en profundidad los conceptos de fidelización y animadversión en el fútbol en un ámbito regional con el fin de establecer una novedosa tipificación de sus ... -
Photographic narratives of Covid-19 during Spain’s state of emergency: images of death, dying and grief
(Mortality, 2022)Covid-19 is the first pandemic to be broadcast and photographed as it happens worldwide. However, despite the plethora of images on countless aspects of the pandemic, few media images have covered its ... -
Joves, feminisme i autorepresentació a Instagram: reptes i recomanacions
(Quaderns del CAC, 2022)Aquest article investiga, des de la perspectiva de gènere, la creació de contingut a Instagram per part de dones joves amb l’objectiu de contraposar la manera com entenen i viuen el feminisme i com ... -
Referentes intertextuales para la expansión y la profundidad en la creación de un universo narrativo transmedia. Estudio de caso: la saga Vengadores
(Palabra Clave, 2022)Los universos narrativos transmedia y sus multiversos se han convertido en las mayores fuentes de producciones audiovisuales de la industria cinematográfica y del videojuego. Star Wars, el universo ... -
El origen del diario Las Noticias: fundación y primeros años
(Historia y Comunicación Social, 2022)Si bien en los últimos años se han multiplicado las investigaciones sobre la historia del periodismo en España, los estudios específicos sobre el nacimiento de las principales cabeceras son todavía ... -
El concepto de antihéroe o antiheroína en las narrativas audiovisuales transmedia
(Cuadernos.info, 2022)Este artículo estudia el concepto de antihéroe o de antiheroína, con énfasis en los personajes catalogados como tal en la cultura pop transmedia y su contraposición a los héroes y superhéroes clásicos ... -
Análisis de la representación de la masculinidad en la publicidad impresa contemporánea. Estudio de caso de la revista Gentleman’s Quarterly España
(Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, 2021)Tomando como base el alto grado de influencia que tiene la publicidad en la configuración de las identidades de los hombres contemporáneos, así como en la construcción y reconstrucción del concepto de ... -
Understanding peace, conflict and security through alternative narratives
(Tripodos, 2021)We do not need alternatives so much as we need an alternative thinking of alternatives” (Santos, 2014: 70). In recent years, critical peace and security studies have called into question the conflict ... -
Local participation at stake: between emancipatory goals and co-option strategies. The case of territorially focused development programs in Colombia
(Colombia Internacional, 2020)Objective/Context: We examine how participatory peacebuilding projects create emancipatory outcomes by investigating the implementation of Territorially Focused Development Programs (Programas de ... -
Imagining peace(s) in Colombia. Between negotiations, policies, and resisting narratives
(Araucaria, 2020)This paper maps and systematizes the different discourses around peace in the public sphere in Colombia during the context of the latest peace negotiations between the government and the guerrilla group ... -
Las voces étnicas en el Acuerdo de Paz de Colombia: una resistencia ontológica
(Relaciones Internacionales, 2018)Este artículo explora, desde el concepto de resistencia ontológica, la movilización que los líderes indígenas y afrocolombianos realizaron para reclamar un espacio como pueblos colectivos autónomos en ... -
Governing the media: web analytics in spanish newsrooms
(Trípodos, 2018)The arrival of the Internet forced the media to transform its traditional business model and has revolutionized journalism with an “explosion” of new techniques, tools, assumptions and expectations ... -
The representation of graphene in the online press of the United States, the United Kingdom, and Spain
(International Journal of Communication, 2019)Graphene is the first two-dimensional material discovered by humans. It was isolated for the first time in 2004 and is being established as a revolutionary material for the 21st century. This study ... -
Transformación en la audiencia, transformación en los medios: un marco para el estudio de los retos y estrategias de las empresas periodísticas
(AdComunica, 2012)A la primera gran crisis económica del siglo XXI los medios de comunicación suman una crisis coyuntural de la industria periodística más profunda y un proceso de transformación derivado de la consolidación ... -
The health crisis on Instagram: how the media are building their agenda on the visual social network during the COVID-19 pandemic
(Tripodos, 2020)Over the last decade social networks have become important channels for the media to publish information and communicate with their younger audiences, with Instagram recently becoming the most popular ... -
The audiovisual recreation of operas filmed in theaters: an analysis of Don Giovanni by W. A. Mozart
(Communication & Society, 2021)This article analyzes select opera films produced during the 20th and 21st centuries by international opera houses in order to determine whether, when the diegesis of these films is recreated, there is ... -
A stronghold of climate change denialism in Germany: case study of the output and press representation of the Think Tank EIKE
(International Journal of Communication, 2021)Climate change denialist think tanks have played a major role in climate obstructionism in the United States, and we are beginning to learn that there are also certain European think tanks acting in ...