Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 12
Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at spanish Universities
(MDPI, 2019-09-09)
Within the framework of the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development, four case studies of the degree in Primary Education at three Spanish universities are analyzed. The aim is to study ...
Parenting and healthy teenage lifestyles
(International Journal of Environmental Research and Public Health, 2020)
How can one promote adolescent adjustment toward a healthy lifestyle? The first step is to locate the healthy habit configuration within the family environment. The hypothesis is that, if adolescent ...
The integration of music and mathematics education in Catalonia and England: perspectives on theory and practice
(Taylor & Francis Group, 2018)
The relationship between music and mathematics has often been the subject of discussion, both inside and outside the field of education. As part of an exciting project on a European scale, the paper ...
La educación diferenciada o single-sex: posibles interpretaciones y definiciones
(Universidad Católica San Pablo, 2022)
El objetivo de este ensayo es compartir la interpretación de algunas corrientes en relación con la educación diferenciada por sexos y sus variadas definiciones; los matices permiten vislumbrar que no ...
Educar jugando y dialogando. Derechos de la infancia, intencionalidad, familia y lenguaje
(Universitat Politècnica de València, 2019-10)
El artículo revisa los derechos que contribuyen al alcance de una vida feliz desde la infancia, y se detiene en los elementos clave que procuran la dignidad necesaria para que la felicidad pueda ...
Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
(Universidad de Zulia, 2015)
La sostenibilización curricular no implica únicamente incluir contenidos ambientales en el temario de las asignaturas, sino que lleva asociado un cambio de paradigma del proceso educativo. En este trabajo ...
L'Institut Escola M.B. Cossío (1936-1939)
(Arxiu Històric de Sabadell, 1990)
El present estudi intenta deixar constancia del funcionament de l'Institut Escola durant el període 1936-39. Aquest institut va ser creat, per iniciativa municipal, a fi de respondre a les necessitats ...
Modelo de sistematización en los proyectos sociales de ApS (UIC)
(Universidad Complutense de Madrid, 2014-03)
La metodología del aprendizaje-servicio (ApS) responde a las necesidades derivadas del contexto social y universitario actual y favorece la doble misión académica y social que debe cumplir la institución ...
Sustainability education in the spanish higher education system: faculty practice, concerns and needs
(MDPI, 2021)
This article presents the results of the EDINSOST project in relation to the university faculty’s practice concerns and the need to embed sustainability education in the Spanish Higher Education system. ...