Listando Educació por título
Mostrando ítems 84-103 de 109
-
Principios metodológicos para trabajar la didáctica de las matemáticas en los grados de Educación Primaria de la UIC
(Historia y Comunicación Social, 2013-11)Investigación en base a una programa matemático basado en la aplicación de seis principios psicopedagógicos escogidos a partir de un proceso cualitativo de análisis bibliográfico y curricular de las ... -
Procés reflexiu de 3 experiències d'aprenentatge servei de la Fundació Catalana de l'Esplai per l'equip educatiu. Aplicació de la rúbrica d'avaluació
(Revista CIDUI. Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2018)Aquesta comunicació presenta el procés reflexiu que han seguit l'equip d'educadors de tres esplais que han desenvolupat tres ApS durant els últims tres anys al Baix Llobregat; a Pubilla Casas-Can Vidalet ... -
Profesionales del futuro: la formación por competencias a través de la co-presentación
(CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2020)Este artículo presenta una experiencia práctica que permite desarrollar distintas competencias de la asignatura de aprendizaje de las lenguas y lectoescritura III en una sola actividad. En la Universitat ... -
Programa de lectura estratégica de los problemas matemáticos
(Revista de Comunicación de la SEECI, 2014-03-15)El presente artículo presenta un trabajo de investigación, llevado a cabo en un grupo educativo natural en Catalunya (España), al cual se implementó un programa basado en la lectura de los problemas ... -
Promoting householders' participation in household waste sorting: a case for learning aluminum packaging recycling in Spain
(Journal of Teacher Education for Sustainability, 2022)Recycling is a highly relevant issue in environmental behavior. To make it work, it isnecessary to involve people. Many efforts have been made to increase peopleís participa-tion in recycling. This study ... -
Receptive vocabulary acquisition in pre-primary education through soft-content and language integrated learning
(English Language Teaching, 2020)Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become the focus of Foreign Language (FL) research within the last decades. CLIL provides a more complete, naturalistic, and meaningful context to FL ... -
Reflective practice in times of COVID-19: a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training
(Sustainability, 2021)Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability ... -
Religions and global sustainability. A research study in Catalonia (Spain)
(European Journal of Sustainable Development, 2016)There is very little scientific literature that considers the relationship between religions and an integral concept of Sustainable Development, including its three dimensions (social, economic and ... -
Resolución de conflictos en la adolescencia: aplicación de un cuestionario en centros escolares coeducativos y diferenciados por sexos en España
(Páginas de Educación, 2019)El propósito de esta investigación es analizar los diferentes estilos de resolución de conflictos presentes en escolares adolescentes de España y ver si existen diferencias significativas entre varones ... -
Resolución de operaciones de suma y resta en adolescentes sordos
(Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, 2007)Considerando el retraso escolar en el área de matemáticas en la población sorda, la investigación presentada estudia el desarrollo de estrategias de resolución de operaciones de adición y sustracción ... -
Retos del profesorado universitario: experiencias profesionales de una docente e investigadora novel en el ámbito de la formación del profesorado
(Profesorado: Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 2015)Este artículo pretende examinar los retos experimentados por una profesora universitaria novel durante sus dos primeros años de ejercicio en una institución española. La investigación narrativa se utilizó ... -
The role of aspect in the acquisition of ser and estar in locative contexts by English-speaking learners of Spanish
(Language Acquisition, 2019)This study proposes an explanatory account for the developmental stages of the acquisition of ser and estar in locative constructions. We propose that this copular distribution is regulated by two ... -
Second language perception of english vowels by portuguese learners: the effect of stimulus type
(Revista Ilha do Desterro, 2020)The study investigated the effect of stimulus type on L2 English vowel perception and it also examined the relation between subject factors and L2 learners’ performance. Twenty-nine adult Portuguese ... -
Secondary school teachers’ learning: environments, specificities and considerations for educational practice
(Educar, 2022)This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the ... -
Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
(Opción, 2015)La sostenibilización curricular no implica únicamente incluir contenidos ambientales en el temario de las asignaturas, sino que lleva asociado un cambio de paradigma del proceso educativo. En este trabajo ... -
STEM education in childhood: perceptions of teachers
(TECHNO Review: International Technology, Science and Society Review, 2023)The skills promoted by STEM education are part of basic literac,y and some coun-tries are beginning to recognise their importance in the educational policies of the stage of children from 3 to 6 years ... -
Sustainability education in the spanish higher education system: faculty practice, concerns and needs
(Sustainability, 2021)This article presents the results of the EDINSOST project in relation to the university faculty’s practice concerns and the need to embed sustainability education in the Spanish Higher Education system. ... -
Teacher smiles as an interactional and pedagogical resource in the classroom
(Journal of Pragmatics, 2020)In classroom settings, laughter and smiles are resources for action that are available to both teachers and students. Recent interactional studies have documented how students use these resources to ... -
El TFG como elemento de mejora de la calidad en la evaluación del módulo prácticum: propuesta de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC)
(REDU. Revista de Docencia Universitaria, 2012-08)La evaluación de las prácticas educativas sigue, en general, un proceso sistemático que se articula en torno al eje tutor o tutora de la escuela, tutor o tutora de prácticas de la universidad y ... -
The integration of music and mathematics education in Catalonia and England: perspectives on theory and practice
(Music Education Research, 2018)The relationship between music and mathematics has often been the subject of discussion, both inside and outside the field of education. As part of an exciting project on a European scale, the paper ...