The A-B-C of content learning in CLIL settings: a call for contributions from content-pedagogy specialists
Autor/a
Escobar Urmeneta, Cristina
Data de publicació
2018ISSN
2604-5893
Resum
The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings section of CJ aims to become a forum where the role of PCK in CLIL can be explored collaboratively, thus helping to fill a gap in the field. With this purpose, The A-B-C invites content-area specialists and PCK-Language teacher tandems to make informed contributions about how best to approach the teaching and learning of their particular subject matter in language development settings such as CLIL and Immersion classrooms, or Language Reception programmes for newly arrived students with migration backgrounds.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
Pedagogia
Pedagogy
Pedagogía
Pàgines
3
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
1; 1
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Escobar Urmeneta, Cristina. The A-B-C of content learning in CLIL settings: a call for contributions from content-pedagogy specialists. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2018, 1(1), p. 45-47. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v1-n1-escobar-2>. Fecha de acceso: 9 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.7
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/