Joves, feminisme i autorepresentació a Instagram: reptes i recomanacions
Data de publicació
2022ISSN
2014-2242
Resum
Aquest article investiga, des de la perspectiva de gènere, la creació de contingut a Instagram per part de dones joves amb l’objectiu de contraposar la manera com entenen i viuen el feminisme i com s’autorepresenten en aquesta xarxa social. A través d’una etnografia virtual, una anàlisi de contingut de publicacions a Instagram i sis entrevistes en profunditat, es posa de relleu com la pràctica quotidiana del feminisme esdevé complexa amb l’impacte de les xarxes socials. S’hi proposen un seguit de reptes i recomanacions per treballar la creació de contingut aplicant les competències digitals.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Matèries (CDU)
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats
316 - Sociologia. Comunicació
Paraules clau
Pàgines
11
Publicat per
Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Col·lecció
25; 48
Publicat a
Quaderns del CAC
Nota
El manuscrit presentat deriva del projecte “Activismes en femení. El discurs feminista de dones joves en grups reivindicatius (no feministes) i en la seva quotidianitat”, amb acrònim ACTIFEM, finançat per la Generalitat de Catalunya, Convocatòria AJOVE 2018 (Referència: 2018 AJOVE 00003), IP Mònica Figueras Mas, entitat sol·licitant: Universitat Pompeu Fabra.
Enllaç al document relacionat
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Comunicació [139]
Drets
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es


