The teaching and learning of science in secondary education
Autor/a
Simon Auerbach, Jill Ronnie
Data de publicació
2019ISSN
2604-5893
Resum
This Q&A article discusses the didactics of teaching contemporary secondary-school science from the vantage point of a CLIL teacher, providing brief examples of relevant classroom and assessment tasks, teaching and learning strategies, scientific genres and recommended readings. Advocated inquiry-oriented approaches include “Less is more”, social constructivism, and conceptual change, with special importance given to the promotion of classroom discourse through collaborative and cooperative group work.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
Ensenyament i aprenentatge
Educació de les ciències
Enfocament orientat a la investigació
CLIL
Diàleg a l'aula
Enseñanza y aprendizaje
Educación científica
Enfoque orientado a la investigación
CLIL
Diálogo en el aula
Teaching-and-learning
Science education
Inquiry-oriented approach
CLIL
Classroom dialogue
Pàgines
5
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
2; 2
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Simon Auerbach, Jill Ronnie. The teaching and learning of science in secondary education. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2019, 2(2), p. 67-71. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n2-simon>. Fecha de acceso: 12 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.17
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/