The teaching and learning of science in secondary education
Autor/a
Simon Auerbach, Jill Ronnie
Fecha de publicación
2019ISSN
2604-5893
Resumen
This Q&A article discusses the didactics of teaching contemporary secondary-school science from the vantage point of a CLIL teacher, providing brief examples of relevant classroom and assessment tasks, teaching and learning strategies, scientific genres and recommended readings. Advocated inquiry-oriented approaches include “Less is more”, social constructivism, and conceptual change, with special importance given to the promotion of classroom discourse through collaborative and cooperative group work.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
English
Materias (CDU)
37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave
Ensenyament i aprenentatge
Educació de les ciències
Enfocament orientat a la investigació
CLIL
Diàleg a l'aula
Enseñanza y aprendizaje
Educación científica
Enfoque orientado a la investigación
CLIL
Diálogo en el aula
Teaching-and-learning
Science education
Inquiry-oriented approach
CLIL
Classroom dialogue
Páginas
5
Publicado por
Universitat Autònoma de Barcelona
Colección
2; 2
Publicado en
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citación
Simon Auerbach, Jill Ronnie. The teaching and learning of science in secondary education. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2019, 2(2), p. 67-71. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n2-simon>. Fecha de acceso: 12 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.17
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/