A critical thinking approach to philosophy & history within a CLIL context
Autor/a
Tompkins, Paul
Fecha de publicación
2019ISSN
2604-5893
Resumen
Paul Tompkins and Jordi Nomen discuss how to teach philosophy to children and adolescents, and examine the role that language and dialogue play in the development of critical thinking.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
English
Materias (CDU)
1 - Filosofía y psicología
Palabras clave
Filosofia escolar
Filosofia socràtica
Diàleg
Pensament creatiu
Filosofía escolar
Filosofía socrática
Diálogo
Pensamiento creativo
School philosophy
Socratic philosophy
Dialogue
Creative thinking
Páginas
3
Publicado por
Universitat Autònoma de Barcelona
Colección
2; 1
Publicado en
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citación
Tompkins, Paul. A critical thinking approach to philosophy & history within a CLIL context. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2019, 2(1), p. 55-57. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n1-tompkins>. Fecha de acceso: 10 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.23
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/