Audio identity in branding and brand communication strategy: a systematic review of the literature on audio branding
Autor/a
Data de publicació
2022Altres títols
Identidad sonora en la creación de marca y su estrategia de comunicación: revisión sistemática de la bibliografía del branding sonoro
ISSN
1386-6710
Resum
Brand creation and management has undergone a substantial change in recent years as a result of new communication strategies, adaptation to the digital transmedia paradigm, and interaction with consumers. The use of an audio identity as a variable in this architecture and its inclusion in the different points of contact with consumers has generated a growing interest in audio branding. This article responds to the need to establish a conceptual basis and the state of the art in order to advance in the in-depth study of the discipline through a systematic review of the literature. This review was carried out in the Web of Science databases for the 2011-2020 period. After the initial filtering, a total of 36 articles were analysed and divided into four areas of relevance: phonetics in brand names, audiovisual advertising and branding, local city or country branding, and political branding.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Anglès
Matèries (CDU)
316 - Sociologia. Comunicació
Paraules clau
Pàgines
12
Col·lecció
31; 5
Publicat a
Profesional de la Información
Citació
Vidal-Mestre, Montserrat; Freire-Sánchez, Alfonso; Calderón-Garrido, Diego [et al.]. Audio identity in branding and brand communication strategy: a systematic review of the literature on audio branding. Profesional De La información, 2022, 31(5), e310504. Disponible en: <https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/86785>. Fecha de acceso: 24 ene. 2024. DOI: 10.3145/epi.2022.sep.04
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Comunicació [139]
Drets
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.

