La experiencia Nespresso, el marketing sensorial aplicado al sector del café
Publication date
2020ISSN
1989-8681
Abstract
Las últimas tendencias en marketing encaminan las marcas al mundo de las experiencias como punto de encuentro, donde el usuario conecta directamente con la firma y se crea un vínculo emocional y personalizado entre ambos. Así nace el marketing experiencial. Con este planteamiento, se desarrolla el nuevo concepto de tiendas temáticas que venden entretenimiento, una experiencia en toda regla: las flagship stores. La presente investigación estudia qué factores del marketing sensorial intervienen en la comercialización Nespresso en su punto de venta. Con unos positivos resultados, se entiende que el marketing de sensaciones es una disciplina clave para crear conexiones emocionales entre la marca y su público.
The latest trends in marketing guide brands to the world of experiences as a meeting point, where the user connects directly with the firm and creates an emotional and personalized relation. This is how experiential marketing was born. With this approach, the new concept of theme stores that sell entertainment is developed, a full-fledged experience: the flagship stores. The present research studies what sensorial marketing factors are involved in the marketing of Nespresso’s point of sale. Qualitative research based on in-depth interviews and observation of the point of sale presents positive results, it’s understood that the marketing of sensations is a key discipline to create emotional connections between the brand and its audience.
Document Type
Article
Document version
Published version
Language
Spanish
Subject (CDU)
316 - Sociology
339 - Trade. Commerce. International economic relations. World economy
Keywords
Experiència
Màrqueting sensorial
Atenció al client
Nespresso
Experiencia
Marketing sensorial
Atención al cliente
Nespresso
Experience
Sensory marketing
Attention to the client
Nespresso
Pages
22
Publisher
Universidad Miguel Hernandez
Collection
11;1
Is part of
Miguel Hernández Communication Journal
Citation
González Romo, Zahaira Fabiola; Pallarés Segura, Chantal. La experiencia Nespresso, el marketing sensorial aplicado al sector del café. Miguel Hernández Communication Journal, 2020, 4(155), p. 75-96. Disponible en: <https://revistas.innovacionumh.es/index.php/mhcj/article/view/325>. Fecha de acceso: 20 dic. 2021. DOI: 10.21134/mhcj.v11i0.325
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- Comunicació [86]
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