Spanish muslims’ halal food purchase intention
Data de publicació
2020ISSN
1559-2448
Resum
The purpose of this paper is to investigate the factors that influence purchase intention of halal food among spanish muslim consumers. Data were obtained from a survey of 228 consumers living in various regions of Spain, then analyzed using the partial least squares technique. Our results showed that product awareness
does not have an effect on purchase intention while other constructs do, including the mediating effect of consumers’ attitude towards halal label and moderating effect of religious involvement. This study thus contributes to the advancement of knowledge on factors that motivate the purchase intention of halal food.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió acceptada
Llengua
English
Matèries (CDU)
33 - Economia
Paraules clau
Alimentació
Consumidors -- Conducta
Màrqueting
Religió
Alimentación
Consumidores -- Conducta
Marketing
Religión
Food
Consumer behavior
Marketing
Religion
Pàgines
14
Publicat per
Wageningen Academic Publishers
Col·lecció
23; 2
Publicat a
International Food and Agribusiness Management Review
Citació
Pradana, Mahir; Huertas-García, Rubén; Marimon Viadiu, Frederic. Spanish muslims’ halal food purchase intention. International Food and Agribusiness Management Review, 2020, 23(2), p. 189-201. Disponible en: <https://www.wageningenacademic.com/doi/10.22434/IFAMR2019.0200>. Fecha de acceso: 27 jun. 2020. DOI: 10.22434/IFAMR2019.0200
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Open access: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/