Browsing Ciències Econòmiques i Socials by Issue Date
Now showing items 1-20 of 162
-
Do quality consultants offer a quality service?
(Total Quality Management and Business Excellence, 2002-09)By the end of year 2000, more than 3800 Spanish companies had been ISO certified (ISO, 2001). Aiming for a quality certification is still the most extended practice leading to quality improvements in ... -
Dirección de empresas en la economía del conocimiento
(Cuadernos Empresa y Humanismo, 2004-05) -
Viveros de empresas en Cataluña: tradicionales y especializados
(Boletín Económico de ICE, 2005)A través del presente estudio empírico se detecta que existen dos tipos de viveros de empresas. Los viveros tradicionales se centran en la promoción de nuevas empresas que desde un buen inicio tengan ... -
La consultoría en España: ¿Consulta o inculcación de principios?
(Universia Business Review, 2006)La norma ISO 9000:2000 sugiere ocho principios para la gestión de la calidad. El artículo analiza a través de un estudio empírico, de qué manera el trabajo del consultor especializado en implantar la ... -
Caracterización de las almazaras cooperativas catalanas
(REVESCO. Revista de estudios cooperativos, 2007)En el presente artículo hemos tratado de analizar las características de las almazaras cooperativas catalanas con la finalidad de destacar no solamente sus elementos más importantes de gestión sino ... -
La calidad de la consultoría especializada en ISO 9000: un modelo de evaluación
(Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, 2007)El crecimiento en el número de certificaciones en el estándar del sistema de calidad ISO 9000 ha provocado un fuerte impulso en la demanda de servicios de consultoría especializados en estos sistemas. ... -
La gestión de las cooperativas agrarias: tipificación de las cooperativas del sector oleícola de Catalunya
(CIRIEC-España, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa, 2007-10)Las cooperativas constituyen el eje básico de la Economía Social en el sector agrario, tanto por su importancia empresarial como por las características propias de su organización. El presente trabajo ... -
El impacto del factor estratégico en los proyectos de gestión del conocimiento del sector de la consultoría
(Intangible Capital, 2008)The projects of Knowledge Management in the consulting industry have become a necessity to obtain sustainable competitive advantages. Between all the factors that influence in the success of a Knowledge ... -
The uncertainties of environment’s parameters measurements as tolls of the measurements quality improvement
(International Journal for Quality Research, 2008)ISO 9001 and ISO 14001 certifications has grown spectacularly all over the world in recent years, even though a certain saturation has been detected in some countries. On the one hand this paper aims ... -
ISO 14001 diffusion: after the successfully pattern of ISO 9001?
(Journal of Cleaner Production, 2008-11)El interés de las organizaciones y entes relacionados en la implementación de sistemas de gestión mediabiental (EMS), en especial de la família de normas ISO 14000 y del reglamento EMAS en Europa, ha ... -
ISO 9000 and ISO 14000 standards: a projection model for the decline phase
(Total Quality Management & Business Excellence, 2009-01-28)During the past few years, the process of standardization with regard to business management systems has accelerated in an economic environment characterized by a marked process of economic globalization ... -
Análisis del factor estratégico para alcanzar el éxito de un proyecto de gestión del conocimiento. Aplicación al sector de la consultoría
(Dirección y Organización, 2009-02)Los proyectos de Gestión del Conocimiento en las empresas consultoras se han convertido en una necesidad para conseguir ventajas competitivas sostenibles en el tiempo. Sin embargo, al no ser proyectos ... -
Cost-effectiveness of malaria intermittent preventive treatment in infants (IPTi) in Mozambique and the United Republic of Tanzania
(Bulletin of the World Health Organization, 2009-02)Objective To estimate the cost-effectiveness of malaria intermittent preventive treatment in infants (IPTi) using sulfadoxine-pyrimethamine (SP). Methods In two previous IPTi trials in Ifakara (United ... -
La utilización de estrategias SEO en el sector de la venta de libros
(Intangible Capital, 2009-07)La saturación de los medios de comunicación y el avance de las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación han consolidado Internet como un nuevo canal comercial y de marketing. En este ... -
Impacto competitivo de las herramientas para la gestión de la calidad
(Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 2009-12)En este artículo se evalúa el impacto de las herramientas para la gestión de la calidad en la competitividad de las organizaciones, tomándose como referencia dos modelos distintos de gestión de la ... -
Purchasing behaviour in an online supermarket: the applicability of E-S-QUAL
(International Journal of Market Research, 2010)Purpose: The purpose of this paper is twofold: (i) to assess the applicability of the four dimensions of online service quality as proposed in the E-S-QUAL scale to the setting of an online supermarket; ... -
Profile and performance of the university research groups
(International Journal of Management in Education, 2010)This paper profiles the 'research groups' at the University of Barcelona in order to identify the key success factors of the best groups. A factor analysis was carried out to determine the groups' ... -
The future of standardised quality management in tourism: evidence from the Spanish tourist sector
(Service Industries Journal, 2010-09-28)Quality management is gaining more importance in the tourist sector, in particular, by implementing standardized Quality Management Systems (QMS). A forerunner is the Spanish case, in which specific ... -
The management of agrarian cooperatives: cooperatives’ typologies in the olive oil sector in Spain
(Review of International Comparative Management, 2010-10)Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. The present research work investigates the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies ... -
The spanish e-retailing customers segmentation
(Review of International Comparative Management, 2010-12)This article analyses different factors that influence the purchasing behaviour of online supermarket customers. These factors are related to both the appearance of the website as well as the processes ...