Show simple item record

dc.contributor.authorMéndiz Noguero, Alfonso
dc.date.accessioned2019-11-07T14:08:21Z
dc.date.available2019-11-07T14:08:21Z
dc.date.issued2014-01
dc.identifier.citationMéndiz Noguero, Alfonso. «Cómo se ha escrito la “Historia de la Publicidad”: Fundamentos historiográficos y esquema de periodización». Historia y Comunicación Social, 2014, vol 19, p. 195-207. Disponible en: <https://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/44951>. Fecha de acceso: 07 nov. 2019. DOI: 10.5209/rev_HICS.2014.v19.44951ca
dc.identifier.issn1137-0734ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/1289
dc.description.abstractLos actuales libros sobre Historia de la publicidad difieren en su estructura y fundamentación histórica. En este artículo se estudian los primeros libros publicados sobre la materia (entre 1874 y 1968) para descubrir dónde sitúan el origen de la publicidad, qué esquema de periodización emplean y qué concepto de publicidad asumen para consolidar el primer fundamento científico en este campoca
dc.description.abstractNowadays books about history of advertising differ in structure and historical foundation. In this paper we study the first books published about the subject (between 1874 and 1968) to discover where the origins of advertising lies, what periodization scheme are used and which advertising concepts are assumed to consolidate first scientific basis in this field.ca
dc.format.extent13ca
dc.language.isospaca
dc.publisherUniversidad Complutense de Madridca
dc.relation.ispartofHistoria y Comunicación Socialca
dc.relation.ispartofseries19;
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherPublicitat--Històriaca
dc.subject.otherAdvertising--Historyca
dc.subject.otherPublicidad--Historiaca
dc.subject.otherHistoriografiaca
dc.subject.otherHistoriographyca
dc.subject.otherHistoriografíaca
dc.titleCómo se ha escrito la “Historia de la Publicidad”: Fundamentos historiográficos y esquema de periodizaciónca
dc.title.alternativeHow the “History of Advertising” was written: Historiographical basis and periodization schemeca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc316ca
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5209/rev_HICS.2014.v19.44951ca


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint