Now showing items 1-3 of 3

    • Didactic strategies to promote competencies in sustainability 

      Tejedor, Gemma; SEGALAS, JORDI; Fernández Morilla, Mónica; Fuertes Camacho, M. Teresa; Ruiz Morales, Jorge; Gutiérrez, Ibón; García-González, Esther; Aramburuzabala Higuera, Maria Pilar; Hernández, Àngels (Sustainability, 2019-04-08)
      Higher education is a principal agent for addressing the sustainable development goals proposed by the 2030 Agenda, because of its key mission of knowledge generation, teaching and social innovation ...
    • Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento 

      Albareda-Tiana, Silvia; Azcárate Goded, Pilar; Muñoz Rodríguez, José Manuel; Valderrama Hernández, Rocío; Ruiz Morales, Jorge (Enseñanza de las Ciencias, 2019)
      Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como instrumento para ...
    • Sustainability education in the spanish higher education system: faculty practice, concerns and needs 

      Busquets, Pere; SEGALAS, JORDI; Gomera, Antonio; Antúnez, Miguel; Ruiz Morales, Jorge; Albareda-Tiana, Silvia; MIÑANO RUBIO, RAFAEL (Sustainability, 2021)
      This article presents the results of the EDINSOST project in relation to the university faculty’s practice concerns and the need to embed sustainability education in the Spanish Higher Education system. ...