Show simple item record

dc.contributor.authorFuertes Camacho, M. Teresa
dc.contributor.authorFernández Morilla, Mónica
dc.date.accessioned2023-03-29T14:00:47Z
dc.date.available2023-03-29T14:00:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationFuertes Camacho, M. Teresa; Fernández Morilla, Mónica. STEM education in childhood: perceptions of teachers. TECHNO Review: International Technology, Science and Society Review, 2023, 13(2), p. 1-14. Disponible en: <https://journals.eagora.org/revTECHNO/article/view/4789>. Fecha de acceso: 29 mar. 2023. DOI: 10.37467/revtechno.v13.4789ca
dc.identifier.issn2695-9933ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/3649
dc.description.abstractThe skills promoted by STEM education are part of basic literac,y and some coun-tries are beginning to recognise their importance in the educational policies of the stage of children from 3 to 6 years old, to develop critical thinking and scientific skills. In this exploratory research, early childhood education teachers were asked about issues related to the meaning, skills, types of activities, needs, obstacles and challenges to integrate it in early childhood education classrooms, as well as about the possibilities of cooking workshops as a laboratory for STEM education.en
dc.description.abstractLas habilidades promovidas por la educación STEM forman parte de la alfabetización básica y algunos países están empezando a reconocer su importancia en las políticas educativas, en la etapa de 3 a 6 años, para favorecer el desarrollo de competencias científicas y pensamiento crítico. En esta investigación exploratoria se pregunta a profesorado de educación infantil cuestiones relativas al significado, las habilidades, el tipo de actividades, las necesidades, los obstáculos, y los retos a los que se enfrentan para integrarla en las aulas de educación infantil, y las posibilidades que ofrecen los talleres de cocina como laboratorio para la educación STEM.es
dc.format.extent14ca
dc.language.isospaca
dc.publisherEurasia Academic Publishing Groupca
dc.relation.ispartofTECHNO Review: International Technology, Science and Society Reviewca
dc.relation.urihttps://journals.eagora.org/revTECHNO/article/view/4789ca
dc.rights© GKA Ediciones, authors. Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada.es
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherEducació STEMca
dc.subject.otherEducació Infantilca
dc.subject.otherTallers de cuinaca
dc.subject.otherFormació docentca
dc.subject.otherHabilitats STEMca
dc.subject.otherLaboratori de cuinaca
dc.subject.otherCompetènciesca
dc.subject.otherEducación STEMes
dc.subject.otherEducación infantiles
dc.subject.otherTalleres de cocinaes
dc.subject.otherFormación docentees
dc.subject.otherHabilidades STEMes
dc.subject.otherLaboratorio de cocinaes
dc.subject.otherCompetenciases
dc.subject.otherSTEM educationen
dc.subject.otherEarly childhood educationen
dc.subject.otherCooking workshopsen
dc.subject.otherTeacher trainingen
dc.subject.otherSTEM skillsen
dc.subject.otherKitchen laboratoryen
dc.subject.otherCompetenciesen
dc.titleSTEM education in childhood: perceptions of teachersen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc37ca
dc.identifier.doihttps://dx.doi.org/10.37467/revtechno.v13.4789ca


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© GKA Ediciones, authors. Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada.
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint