Search
Now showing items 1-10 of 10
Holistic approaches to develop sustainability and research competencies in pre-service teacher training
(MDPI, 2018-10)
Since the Sustainable Development Goals (SDGs) came into effect, both UNESCO and other international organisations recommend empowering youth to implement the SDGs in universities. Getting started with ...
La cultura DIY en educación primaria. Aprendizaje transdisciplinar, colaborativo y compartido en DIYLabHub
(Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica (AIDIPE), 2018-06-25)
Este artículo da cuenta del proyecto europeo DIYLab y de su implementación en una escuela
de educación primaria de España. El proyecto se desarrolló en centros de educación primaria,
secundaria y ...
La competencia comunicativa oral de los estudiantes de los grados de educación infantil y educación primaria. Análisis, diagnóstico e intervención para la mejora
(Associació Catalana d'Universitats Públiques, 2018)
El objetivo general de la investigación es realizar un estudio diagnóstico de la competencia oral de los futuros maestros en dos momentos distintos de sus estudios. La muestra ha sido de 95 participantes, ...
En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
(Universitat de Barcelona, 2018)
En el Informe Planeta Vivo de World Wild Fund se afirma que harían falta dos planetas y medio para
mantener el ritmo actual de consumo de los españoles. Esta investigación, auspiciada y financiada
por ...
The integration of music and mathematics education in Catalonia and England: perspectives on theory and practice
(Taylor & Francis Group, 2018)
The relationship between music and mathematics has often been the subject of discussion, both inside and outside the field of education. As part of an exciting project on a European scale, the paper ...
Desarrollo del pensamiento crítico a través de la competencia comunicativa en la educación superior: una propuesta reflexiva
(Universidad de Málaga, 2018-06-01)
El objetivo de este artículo es presentar un programa de investigación transversal para analizar el desarrollo del aprendizaje de los estudiantes que cursan la formación inicial de maestros de Educación ...
Procés reflexiu de 3 experiències d'aprenentatge servei de la Fundació Catalana de l'Esplai per l'equip educatiu. Aplicació de la rúbrica d'avaluació
(Associació Catalana d'Universitats Públiques, 2018)
Aquesta comunicació presenta el procés reflexiu que han seguit l'equip d'educadors de tres esplais que han desenvolupat tres ApS durant els últims tres anys al Baix Llobregat; a Pubilla Casas-Can Vidalet ...
Cartographies as spaces of inquiry to explore of teachers' nomadic learning trajectories
(Universitat de Barcelona, 2018-06)
This paper is part of a research project, in which secondary teachers were invited to
generate cartographies, and participate in conversations about the scenarios and where
they learn and the movements ...
Translating landscape: Maria Parr’s Tonje Glimmerdal from an ecocritical perspective
(Barnboken: Journal of Children's Literature Research, 2018)
The article examines two sets of illustrations of the children’s novel Tonje Glimmerdal (2009) by Norwegian author Maria Parr. The original version in Norwegian, illustrated by Åshild Irgens, and the ...
Globalization and the attitudes toward higher education: a policy discussion
(International Network for Economic Research, 2018)
We study how attitudes toward higher education may affect labor market outcomes in the context of globalization. In particular, we find that different educational attitudes are responsible for differences ...