Cerca
Ara mostrant els elements 1-10 de 107
Aulas 2.0 y uso de las TIC en la práctica docente
(Grupo Comunicar, 2011-10-01)
Asumiendo la importancia de las nuevas tecnologías en las aulas, pretendemos impulsar la integración de las tecnologías
de la información y de la comunicación (TIC) en la práctica docente desde una ...
Holistic approaches to develop sustainability and research competencies in pre-service teacher training
(MDPI, 2018-10)
Since the Sustainable Development Goals (SDGs) came into effect, both UNESCO and other international organisations recommend empowering youth to implement the SDGs in universities. Getting started with ...
Secondary school teachers’ learning: environments, specificities and considerations for educational practice
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2022)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the ...
Do it yourself in education: leadership for learning across physical and virtual borders
(Hipatia Press, 2016-01)
Today more than ever, educational institutions need educational leaders who are able to promote profound, substantive and sustainable change. This paper is based on the efforts and results of the first ...
Investigar con y sobre los jóvenes colaborando y educando
(Grupo Comunicar, 2014-01-01)
Este artículo da cuenta de una investigación colaborativa realizada con y sobre los jóvenes. En este trabajo, cinco
grupos de estudiantes de cuarto de Educación Secundaria Obligatoria (ESO), de otros ...
Percepciones de los alumnos hacia las matemáticas
(Universidad del Zulia, 2016)
En base a estudios de Nimier (1976; 1988), el objetivo del artículo se centra en conocer las percepciones de los alumnos hacia la matemática. El estudio de encuesta nos permite conocer emociones y ...
Práctica docente en aulas 2.0 de centros de educación primaria y secundaria de España
(Universidad de Sevilla, 2013-01)
A partir de una investigación colaborativa donde se aplican metodologías próximas de la investigaciónacción,
pretendemos impulsar la integración de tecnologías de la información y comunicación (TIC) ...
Teacher smiles as an interactional and pedagogical resource in the classroom
(Elsevier, 2020)
In classroom settings, laughter and smiles are resources for action that are available to both teachers and students. Recent interactional studies have documented how students use these resources to ...
El e-portafolio profesional docente como instrumento formativo para la adquisición de la Competencia Digital Docente
(Universitat Ramon Llull, 2023)
La Competencia Digital Docente (CDD) es una necesidad real y pronto una exigencia legal para el profesorado, planteándose como un reto profesional y formativo al que cabe dar la mejor respuesta. La ...