Barbie en redes sociales: el éxito de una campaña más allá del cine y la taquilla
Data de publicació
2024ISSN
2695-9631
Resum
The success of the premiere of the film Barbie is undeniable in terms of box office and social impact; however, another of the aspects in which the film stands out is its impact in terms of communication and promotion. The aim of this paper is to analyse the impact that the official Barbie account had on social networks during the week of the premiere. To achieve this objective, a quantitative methodology based on the Fanpage Karma social network analysis tools was used. Among the main results, it is worth highlighting that TikTok emerges as the communication and marketing channel that generates the most engagement, to the detriment of Facebook and Twitter (X).
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Castellà
Matèries (CDU)
316 - Sociologia. Comunicació
Paraules clau
Pàgines
10
Publicat per
VisualCOM Scientific Publications
Col·lecció
16; 2
Publicat a
Visual Review
Citació
Bustos Díaz, Javier; Perelló i Sobrepere, Marc; Martin Vicario, Lara. Barbie en redes sociales: el éxito de una campaña más allá del cine y la taquilla. Visual Review, 2024, 16(2), p. 267-276. Disponible en: <https://visualcompublications.es/revVISUAL/article/view/5210#>. Fecha de acceso: 10 feb. 2025. DOI: 10.62161/revvisual.v16.5210
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Comunicació [139]
Drets
Creative Commons Reconocimiento NoComercial SinObraDerivada
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.1/es/deed.es

