Reescritura en pareja: una tarea de aprendizaje inicial de lo escrito
Autor/a
Ottin Pecchio, Giovanna
Data de publicació
2020ISSN
2604-5893
Resum
This paper presents a re-writing task to be carried out in pairs by 5 to 7-year old early readers and writers. The paper aims to (i) show the importance of the pedagogical decisions undertaken by a teacher who choose to implement tasks which allow her to observe learning processes that remain hidden under other circumstances; and (ii)underscore the advanced capacities that the learners may show in their conversations and in their shared product texts when they are given the opportunity to do so. The paper concludes with a set of implications for classroom practice.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
8 - Lingüística i literatura
Paraules clau
Reescriptura
Tasca d'interacció
Lectura en veu alta
Llenguatge escrit
Alfabetització inicial
Reescritura
Tarea de interacción
Lectura en voz alta
Lenguaje escrito
Alfabetización inicial
Rewriting
Interaction task
Reading out loud
Written language
Initial literacy
Pàgines
7
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
3; 1
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Ottin Pecchio, Giovanna. Reescritura en pareja: una tarea de aprendizaje inicial de lo escrito. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2020, 3(1), p. 57-63. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v3-n1-ottin>. Fecha de acceso: 12 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.42
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/