Reescritura en pareja: una tarea de aprendizaje inicial de lo escrito
Autor/a
Ottin Pecchio, Giovanna
Fecha de publicación
2020ISSN
2604-5893
Resumen
This paper presents a re-writing task to be carried out in pairs by 5 to 7-year old early readers and writers. The paper aims to (i) show the importance of the pedagogical decisions undertaken by a teacher who choose to implement tasks which allow her to observe learning processes that remain hidden under other circumstances; and (ii)underscore the advanced capacities that the learners may show in their conversations and in their shared product texts when they are given the opportunity to do so. The paper concludes with a set of implications for classroom practice.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
English
Materias (CDU)
8 - Lingüística y literatura
Palabras clave
Reescriptura
Tasca d'interacció
Lectura en veu alta
Llenguatge escrit
Alfabetització inicial
Reescritura
Tarea de interacción
Lectura en voz alta
Lenguaje escrito
Alfabetización inicial
Rewriting
Interaction task
Reading out loud
Written language
Initial literacy
Páginas
7
Publicado por
Universitat Autònoma de Barcelona
Colección
3; 1
Publicado en
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citación
Ottin Pecchio, Giovanna. Reescritura en pareja: una tarea de aprendizaje inicial de lo escrito. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2020, 3(1), p. 57-63. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v3-n1-ottin>. Fecha de acceso: 12 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.42
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/