An introduction to content and language integrated learning (CLIL) for teachers and teacher educators
Autor/a
Escobar Urmeneta, Cristina
Data de publicació
2019ISSN
2604-5893
Resum
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. The article contextualises CLIL within the European Union (EU) policy intended to promote effective plurilingualism for all, offers a rationale for CLIL and warns policy makers and practitioners of certain practices commonly observed in CLIL settings that may undermine its effectiveness.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
CLIL
Interacció a l'aula
CLIL Democràtic
Instrucció de doble enfocament
Educació plurilingüe
Política lingüística
Formació del professorat
CLIL
Interacción en el aula
CLIL democrático
Instrucción con doble enfoque
Política lingüística
Educación plurilingüe
Formación docente
CLIL
Classroom interaction
Democratic CLIL
Dual-focused instruction
Language policy
Plurilingual education
Teacher education
Pàgines
13
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
2; 1
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Escobar Urmeneta, Cristina. An introduction to content and language integrated learning (CLIL) for teachers and teacher educators. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2019, 2(1), p. 7-19. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n1-escobar-2>. Fecha de acceso: 9 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.21
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/