STEM education in childhood: perceptions of teachers
Autor/a
Fuertes Camacho, M. Teresa
Fernández Morilla, Mónica
Data de publicació
2023ISSN
2695-9933
Resum
The skills promoted by STEM education are part of basic literac,y and some coun-tries are beginning to recognise their importance in the educational policies of the stage of children from 3 to 6 years old, to develop critical thinking and scientific skills. In this exploratory research, early childhood education teachers were asked about issues related to the meaning, skills, types of activities, needs, obstacles and challenges to integrate it in early childhood education classrooms, as well as about the possibilities of cooking workshops as a laboratory for STEM education.
Las habilidades promovidas por la educación STEM forman parte de la alfabetización básica y algunos países están empezando a reconocer su importancia en las políticas educativas, en la etapa de 3 a 6 años, para favorecer el desarrollo de competencias científicas y pensamiento crítico. En esta investigación exploratoria se pregunta a profesorado de educación infantil cuestiones relativas al significado, las habilidades, el tipo de actividades, las necesidades, los obstáculos, y los retos a los que se enfrentan para integrarla en las aulas de educación infantil, y las posibilidades que ofrecen los talleres de cocina como laboratorio para la educación STEM.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Castellano
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
Educació STEM
Educació Infantil
Tallers de cuina
Formació docent
Habilitats STEM
Laboratori de cuina
Competències
Educación STEM
Educación infantil
Talleres de cocina
Formación docente
Habilidades STEM
Laboratorio de cocina
Competencias
STEM education
Early childhood education
Cooking workshops
Teacher training
STEM skills
Kitchen laboratory
Competencies
Pàgines
14
Publicat per
Eurasia Academic Publishing Group
Publicat a
TECHNO Review: International Technology, Science and Society Review
Citació
Fuertes Camacho, M. Teresa; Fernández Morilla, Mónica. STEM education in childhood: perceptions of teachers. TECHNO Review: International Technology, Science and Society Review, 2023, 13(2), p. 1-14. Disponible en: <https://journals.eagora.org/revTECHNO/article/view/4789>. Fecha de acceso: 29 mar. 2023. DOI: 10.37467/revtechno.v13.4789
Enllaç al document relacionat
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Educació [109]
Drets
© GKA Ediciones, authors. Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/