Peer-providers in Sharing Economy: looking inside loyalty
Autor/a
Engel Sanz, Kathrin
Fecha de publicación
2022-01-14Resumen
L'economia col·laborativa permet rebre i proporcionar actius tangibles o intangibles mitjançant la interacció directa amb altres o amb la participació d'un intermediari. El rol dels proveïdors és clau en aquesta interacció, però està poc estudiat. Aquesta investigació se centra a entendre el rol dels proveïdors en l'economia col·laborativa, en concret en la seva percepció sobre la qualitat de les plataformes que utilitzen i com això afecta la seva fidelitat cap a l'empresa i la qualitat dels serveis que ofereixen. Per aquesta investigació, s'han fet dues anàlisis. En primer lloc, l'anàlisi qualitatiu amb entrevistes semiestructurades a proveïdors de diferents plataformes i a directius d'aquestes empreses. En segon lloc, s'ha fet una anàlisi quantitativa per validar els resultats obtinguts anteriorment. Els principals resultats d'aquest estudi demostren que hi ha quatre dimensions que determinen la fidelitat dels proveïdors cap a les plataformes d'economia col·laborativa. Aquestes són l'opinió general sobre l'economia col·laborativa, la satisfacció amb la plataforma i amb el rol com a proveïdor, i finalment el tipus d'estructura de l'organització i el sentit de pertinença. L'estudi contribueix a la literatura acadèmica analitzant el punt de vista dels proveïdors a les plataformes de l'economia col·laborativa. Els resultats també són d'interès per a les plataformes d'economia col·laborativa, ja que determinen com se senten els proveïdors dins de l'estructura empresarial i com això influencia la qualitat dels serveis que ofereixen i la seva fidelitat.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Inglés
Materias (CDU)
334 - Formas de organización y cooperación en la economía
Palabras clave
Economia col·laborativa
Satisfacció
Qualitat de servei
Proveïdor entre iguals
Fidelitat
Economía colaborativa
Satisfacción
Calidad de servicio
Proveedor entre iguales
Fidelidad
Collaborative economy
Satisfaction
Quality of service
Peer-to-peer provider
Fidelity
Páginas
160
Publicado por
Universitat Internacional de Catalunya
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en ADE [6]
Derechos
Aquest treball està subjecte a la llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca