UIC BarcelonaArxiu Digital
    • English
    • català
    • Castellano
  • Castellano 
    • English
    • català
    • Castellano
  • Login
Ver ítem 
  •   Principal
  • Recerca
  • Articles
  • Ciències Econòmiques i Socials
  • Ver ítem
  •   Principal
  • Recerca
  • Articles
  • Ciències Econòmiques i Socials
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ICT skills gap in Spain: before and after a decade of harmonizing the European Higher Education Area

Ver/Abrir
Berbegal Mirabent, Jasmina [et al.]_ITC Skills Gap_2019.pdf (713.8Kb)
Autor/a
Llorens, Ariadna
Prat Farran, Joana d'Arc
Berbegal-Mirabent, Jasmina
Fecha de publicación
2019
URI http://hdl.handle.net/20.500.12328/2905
DOI
https://dx.doi.org/10.1002/cae.22132
ISSN
1099-0542
Resumen
This study examines the impact that the implementation of the European Higher Education Area has had on engineers in the information and communication technology (ICT) sector. Specifically, we focus on the case of Spain and compare the key professional skills most demanded by the sector in 2008 and in 2018, coinciding with a decade since its implementation. We also investigate if the skills acquired by students at the university are aligned with those demanded in the marketplace. Therefore, with this study we answer the following question: Are ICT students trained adequately? To do so we conduct an empirical study based on a representative sample of Spanish companies working in the ICT sector. Our results reveal the presence of a skill gap between employers’ expectations and the abilities that are actually acquired by students. Implications for policy and practice are discussed.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión aceptada
Lengua
Inglés
Materias (CDU)
37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
378 - Enseñanza superior. Universidades
62 - Ingeniería. Tecnología
Palabras clave
Espai Europeu d'Educació Superior
Tecnologies de la Informació i la Comunicació
TIC
Estudiants
Enginyeria -- Ensenyament
Inserció laboral
Espacio Europeo de Educación Superior
Tecnologías de la Información y la Comunicación
TIC
Estudiantes
Ingeniería -- Enseñanza
Inserción laboral
European Higher Education Area
Information and Communication Technologies
ICT
Students
Engineering -- Teaching
Job placement
Páginas
25
Publicado por
Wiley
Colección
27;4
Publicado en
Computer Applications in Engineering Education
Citación
Llorens García, Ariadna; Prat Farran, Joana d'Arc; Berbegal-Mirabent, Jasmina. ICT skills gap in Spain: Before and after a decade of harmonizing the European Higher Education Area. Computer Applications in Engineering Education, 2019, 27(4), p. 934-942. Disponible en: <https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/cae.22132>. Fecha de acceso: 3 nov. 2021. DOI: 10.1002/cae.22132
Mostrar el registro completo del ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • Ciències Econòmiques i Socials [162]

Derechos

© John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved

 


UIC Barcelona
 
Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Accesibilidad
Con la colaboración de
CSUC
 

 

Listar

Todo el repositorioPor comunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónPor autor/aPor títuloPor materiaEsta colecciónPor fecha de publicaciónPor autor/aPor títuloPor materia

Mi cuenta

AccederRegistro


UIC Barcelona
 
Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Accesibilidad
Con la colaboración de
CSUC