UIC BarcelonaArxiu Digital
    • English
    • català
    • Castellà
  • català 
    • English
    • català
    • Castellà
  • Connexió
Visualitza element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Articles
  • Ciències Econòmiques i Socials
  • Visualitza element
  •   Inici
  • Recerca
  • Articles
  • Ciències Econòmiques i Socials
  • Visualitza element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ICT skills gap in Spain: before and after a decade of harmonizing the European Higher Education Area

Visualitza/Obre
Berbegal Mirabent, Jasmina [et al.]_ITC Skills Gap_2019.pdf (713.8Kb)
Autor/a
Llorens, Ariadna
Prat Farran, Joana d'Arc
Berbegal-Mirabent, Jasmina
Data de publicació
2019
URI http://hdl.handle.net/20.500.12328/2905
DOI
https://dx.doi.org/10.1002/cae.22132
ISSN
1099-0542
Resum
This study examines the impact that the implementation of the European Higher Education Area has had on engineers in the information and communication technology (ICT) sector. Specifically, we focus on the case of Spain and compare the key professional skills most demanded by the sector in 2008 and in 2018, coinciding with a decade since its implementation. We also investigate if the skills acquired by students at the university are aligned with those demanded in the marketplace. Therefore, with this study we answer the following question: Are ICT students trained adequately? To do so we conduct an empirical study based on a representative sample of Spanish companies working in the ICT sector. Our results reveal the presence of a skill gap between employers’ expectations and the abilities that are actually acquired by students. Implications for policy and practice are discussed.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió acceptada
Llengua
Anglès
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
378 - Ensenyament superior. Universitats
62 - Enginyeria. Tecnologia
Paraules clau
Espai Europeu d'Educació Superior
Tecnologies de la Informació i la Comunicació
TIC
Estudiants
Enginyeria -- Ensenyament
Inserció laboral
Espacio Europeo de Educación Superior
Tecnologías de la Información y la Comunicación
TIC
Estudiantes
Ingeniería -- Enseñanza
Inserción laboral
European Higher Education Area
Information and Communication Technologies
ICT
Students
Engineering -- Teaching
Job placement
Pàgines
25
Publicat per
Wiley
Col·lecció
27;4
Publicat a
Computer Applications in Engineering Education
Citació
Llorens García, Ariadna; Prat Farran, Joana d'Arc; Berbegal-Mirabent, Jasmina. ICT skills gap in Spain: Before and after a decade of harmonizing the European Higher Education Area. Computer Applications in Engineering Education, 2019, 27(4), p. 934-942. Disponible en: <https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/cae.22132>. Fecha de acceso: 3 nov. 2021. DOI: 10.1002/cae.22132
Mostra el registre complet de l'element

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

  • Ciències Econòmiques i Socials [162]

Drets

© John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved

 


UIC Barcelona
 
Contacte | Avís legal | Política de cookies | Accessibilitat
Amb la col·laboració del
CSUC
 

 

Visualitza

Tot el repositoriPer comunitats i col·leccionsPer data de publicacióPer autor/aPer títolPer matèriaAquesta col·leccióPer data de publicacióPer autor/aPer títolPer matèria

El meu compte

EntraRegistre


UIC Barcelona
 
Contacte | Avís legal | Política de cookies | Accessibilitat
Amb la col·laboració del
CSUC