Search
Now showing items 1-7 of 7
Management model, leadership and autonomy in portuguese and spanish public schools: a comparative analysis
(Taylor & Francis Group, 2022)
The organisation of K-18 schools and the management function are similar in Portugal and Spain, although, in recent years, Portugal has surpassed Spain’s educational results. Based on the last international ...
Promoting householders' participation in household waste sorting: a case for learning aluminum packaging recycling in Spain
(Sciendo, 2022)
Recycling is a highly relevant issue in environmental behavior. To make it work, it isnecessary to involve people. Many efforts have been made to increase peopleís participa-tion in recycling. This study ...
Tres décadas de investigación sobre liderazgo educativo en España. Un mapeo sistemático
(Universidad Autónoma de Madrid, 2022)
La creciente importancia del liderazgo educativo en las últimas décadas hace necesario revisar el estado de la investigación en este campo llevada a cabo en España desde 1991 hasta 2019. Después de ...
Leadership in times of crisis. School principals facing COVID-19
(Elsevier, 2021)
This article analyzes the personal leadership resources utilized by a sample of school principals in Catalonia (Spain) during the confinement and post-confinement periods due to the COVID-19 crisis. A ...
Percepciones de directivos escolares en centros de contextos desfavorecidos sobre el liderazgo y la organización escolar
(Universidad de Oviedo, 2023)
En la literatura de investigación se plantea que para mejorar las organizaciones educativas se necesita un liderazgo centrado en el aprendizaje, inclusivo y ampliamente distribuido. En el presente ...
Liderazgo y e-liderazgo en las historias de vida de líderes educativos a través del mundo
(Editorial Universidad de Córdoba, 2019)
El liderazgo en los centros educativos ha de tener cada vez más en cuenta el papel de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación, como medio para mejorar las organizaciones. En consecuencia, ...
Liderar desde el nivel medio del sistema: el papel de los middle tiers para desarrollar el liderazgo educativo
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2024)
Este artículo pretende describir y analizar cómo es posible potenciar el liderazgo educativo desde los niveles intermedios del sistema, así como el papel decisivo que pueden realizar estos niveles ...