Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià
Author
Moya Ruiz, Albert
Publication date
2019ISSN
0214-7351
Abstract
El peculiar concepte alemany de Bildung, pràcticament sense equivalències en altres idiomes pel seu ampli espectre semàntic, té un paper determinant a la tradició idealista alemanya i en particular al pensament de G.W.F. Hegel. Si bé el filòsof alemany no va publicar en vida cap tractat pedagògic que fes explícita la seva teoria educativa (més enllà de les puntuals observacions incloses als seus discursos de Núremberg), són nombrosos els estudiosos que consideren que el sistema hegelià conté de forma implícita una completa teoria de la formació, en especial la seva Fenomenología del Espíritu. Aquest article pretén determinar el paper que juga a Hegel la Bildung, en la seva doble vessant formativa i cultural, i atendre particularment a la formació de l’universal com a procés experiencial que permet l’accés al saber absolut.
Document Type
Article
Document version
Published version
Language
Catalan
Subject (CDU)
00 - Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics
Keywords
Humanitats
Humanidades
Humanities
Pages
16
Publisher
Universitat de Barcelona
Collection
56
Is part of
Temps d’Educació
Citation
Moya Ruiz, Albert. Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià. Temps d’Educació, 2019, 56, p. 79-94. Disponible en: <https://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360523>. Fecha de acceso: 15 feb. 2024.
This item appears in the following Collection(s)
- Humanitats [129]
Rights
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/