Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià
Visualitza/Obre
Autor/a
Moya Ruiz, Albert
Data de publicació
2019ISSN
0214-7351
Resum
El peculiar concepte alemany de Bildung, pràcticament sense equivalències en altres idiomes pel seu ampli espectre semàntic, té un paper determinant a la tradició idealista alemanya i en particular al pensament de G.W.F. Hegel. Si bé el filòsof alemany no va publicar en vida cap tractat pedagògic que fes explícita la seva teoria educativa (més enllà de les puntuals observacions incloses als seus discursos de Núremberg), són nombrosos els estudiosos que consideren que el sistema hegelià conté de forma implícita una completa teoria de la formació, en especial la seva Fenomenología del Espíritu. Aquest article pretén determinar el paper que juga a Hegel la Bildung, en la seva doble vessant formativa i cultural, i atendre particularment a la formació de l’universal com a procés experiencial que permet l’accés al saber absolut.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Matèries (CDU)
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats
Paraules clau
Humanitats
Humanidades
Humanities
Pàgines
16
Publicat per
Universitat de Barcelona
Col·lecció
56
Publicat a
Temps d’Educació
Citació
Moya Ruiz, Albert. Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià. Temps d’Educació, 2019, 56, p. 79-94. Disponible en: <https://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360523>. Fecha de acceso: 15 feb. 2024.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Humanitats [129]
Drets
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/