Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià
Autor/a
Moya Ruiz, Albert
Fecha de publicación
2019ISSN
0214-7351
Resumen
El peculiar concepte alemany de Bildung, pràcticament sense equivalències en altres idiomes pel seu ampli espectre semàntic, té un paper determinant a la tradició idealista alemanya i en particular al pensament de G.W.F. Hegel. Si bé el filòsof alemany no va publicar en vida cap tractat pedagògic que fes explícita la seva teoria educativa (més enllà de les puntuals observacions incloses als seus discursos de Núremberg), són nombrosos els estudiosos que consideren que el sistema hegelià conté de forma implícita una completa teoria de la formació, en especial la seva Fenomenología del Espíritu. Aquest article pretén determinar el paper que juga a Hegel la Bildung, en la seva doble vessant formativa i cultural, i atendre particularment a la formació de l’universal com a procés experiencial que permet l’accés al saber absolut.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Materias (CDU)
00 - Ciencia y conocimiento. Investigación. Cultura. Humanidades
Palabras clave
Humanitats
Humanidades
Humanities
Páginas
16
Publicado por
Universitat de Barcelona
Colección
56
Publicado en
Temps d’Educació
Citación
Moya Ruiz, Albert. Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià. Temps d’Educació, 2019, 56, p. 79-94. Disponible en: <https://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360523>. Fecha de acceso: 15 feb. 2024.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Humanitats [129]
Derechos
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/