Learning to write in a second language: the role of guided interaction in promoting children’s noticing from model texts
Visualitza/Obre
Autor/a
Coyle, Yvette
Cánovas Guirao, Josefa
Data de publicació
2019ISSN
2604-5893
Resum
This paper illustrates the use of model texts as a written corrective feedback technique with young foreign language learners. The procedure used by the teacher to focus the learners’ attention on grammatical, lexical and textual differences between a model story and a draft version written by the children is described, and implications are suggested for the role of feedback processing in promoting L2 learning.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
8 - Lingüística i literatura
Paraules clau
Comentaris correctius escrits
Models
Estudiants joves
Aula d'EFL
Comentarios correctivos escritos
Modelos
Estudiantes jóvenes
Aula de EFL
Written corrective feedback
Models
Young learners
EFL classroom
Pàgines
10
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
2; 1
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Coyle, Yvette; Cánovas Guirao, Josefa. Learning to write in a second language: the role of guided interaction in promoting children’s noticing from model texts. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2019, 2(1), p. 21-30. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n1-coyle-canovas>. Fecha de acceso: 10 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.22
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/