Peer-providers in Sharing Economy: looking inside loyalty
Author
Engel Sanz, Kathrin
Publication date
2022-01-14Abstract
L'economia col·laborativa permet rebre i proporcionar actius tangibles o intangibles mitjançant la interacció directa amb altres o amb la participació d'un intermediari. El rol dels proveïdors és clau en aquesta interacció, però està poc estudiat. Aquesta investigació se centra a entendre el rol dels proveïdors en l'economia col·laborativa, en concret en la seva percepció sobre la qualitat de les plataformes que utilitzen i com això afecta la seva fidelitat cap a l'empresa i la qualitat dels serveis que ofereixen. Per aquesta investigació, s'han fet dues anàlisis. En primer lloc, l'anàlisi qualitatiu amb entrevistes semiestructurades a proveïdors de diferents plataformes i a directius d'aquestes empreses. En segon lloc, s'ha fet una anàlisi quantitativa per validar els resultats obtinguts anteriorment. Els principals resultats d'aquest estudi demostren que hi ha quatre dimensions que determinen la fidelitat dels proveïdors cap a les plataformes d'economia col·laborativa. Aquestes són l'opinió general sobre l'economia col·laborativa, la satisfacció amb la plataforma i amb el rol com a proveïdor, i finalment el tipus d'estructura de l'organització i el sentit de pertinença. L'estudi contribueix a la literatura acadèmica analitzant el punt de vista dels proveïdors a les plataformes de l'economia col·laborativa. Els resultats també són d'interès per a les plataformes d'economia col·laborativa, ja que determinen com se senten els proveïdors dins de l'estructura empresarial i com això influencia la qualitat dels serveis que ofereixen i la seva fidelitat.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Subject (CDU)
334 - Forms of organization and cooperation in the economy
Keywords
Economia col·laborativa
Satisfacció
Qualitat de servei
Proveïdor entre iguals
Fidelitat
Economía colaborativa
Satisfacción
Calidad de servicio
Proveedor entre iguales
Fidelidad
Collaborative economy
Satisfaction
Quality of service
Peer-to-peer provider
Fidelity
Pages
160
Publisher
Universitat Internacional de Catalunya
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en ADE [6]
Rights
Aquest treball està subjecte a la llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca