Show simple item record

dc.contributor.authorTorres Morales, Bernat
dc.date.accessioned2021-03-25T11:58:54Z
dc.date.available2021-03-25T11:58:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTorres Morales, Bernat. Autoritat, tradició i educació a Hannah Arendt: la preservació del món. Temps d'Educació, 2019, 56, p. 137-148. Disponible en: <https://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360526>. Fecha de acceso: 25 mar. 2021.ca
dc.identifier.issn0214-7351ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/2439
dc.description.abstractEl present article reflexiona sobre les nocions d’autoritat i tradició en el pensament d’Hannah Arendt (1906-1975) per tal d’escatir com s’hi relaciona la seva concepció de l’educació. El món ha de ser preservat del seu deteriorament gràcies a la introducció permanent de novetat en ell, tasca que l’autora assigna a l’educació. Tot i així, l’acció educativa, malgrat ser essencial per la preservació del món, s’ha de dur a terme en un marc on aquells elements imprescindibles per endegar-la (l’autoritat i la tradició) es troben en una profunda crisi.ca
dc.description.abstractResumen: El presente artículo reflexiona sobre las nociones de autoridad y tradición en el pensamiento de Hannah Arendt (1906-1975) para ver cómo se relacionan con su concepción de la educación. El mundo debe ser preservado de su deterioro gracias a la introducción permanente de novedad en él, tarea que la autora asigna a la educación. Sin embargo, la labor educativa, a pesar de ser esencial para la preservación del mundo, se llevará a cabo en un marco donde aquellos elementos imprescindibles para llevar a cabo esta tarea (la autoridad y la tradición) se encuentran en una profunda crisis.es
dc.description.abstractAbstract: This article examines the notions of authority and tradition in the thought of Hannah Arendt (1906–1975) to determine how they are related with her conception of education. The world must be protected from its deterioration through the continuous introduction of new elements; a task that the author attributes to education. However, despite being essential for the preservation of the world, the educational task must be carried out in a context in which the elements it requires (authority and tradition) are in deep crisis.en
dc.format.extent12ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Barcelonaca
dc.relation.ispartofTemps d'Educacióca
dc.relation.ispartofseries56;
dc.rightsTemps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).ca
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.otherEducació -- Filosofiaca
dc.subject.otherPlatonismeca
dc.subject.otherAutoritatca
dc.subject.otherPoder (Ciències socials)ca
dc.subject.otherEducación -- Filosofíaes
dc.subject.otherPlatonismoes
dc.subject.otherAutoridades
dc.subject.otherPoderes
dc.subject.otherEducation -- Philosophyen
dc.subject.otherPlatonismen
dc.subject.otherAuthorityen
dc.subject.otherPower (Social sciences)en
dc.titleAutoritat, tradició i educació a Hannah Arendt: la preservació del mónca
dc.title.alternativeAutoridad, tradición y educación en Hannah Arendt: la preservación del mundoes
dc.title.alternativeAuthority, tradition and education according to Hannah Arendt: the preservation of the worlden
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc00ca
dc.subject.udc1ca
dc.subject.udc37ca
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1344/TE2019.56.8ca


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint