Search
Now showing items 1-10 of 58
Management model, leadership and autonomy in portuguese and spanish public schools: a comparative analysis
(Taylor & Francis Group, 2022)
The organisation of K-18 schools and the management function are similar in Portugal and Spain, although, in recent years, Portugal has surpassed Spain’s educational results. Based on the last international ...
La ilusión del mérito. Capital cultural y reproducción
(Federación Española de Sociología, 2022)
Celebrando el 50 aniversario de la publicación de La Reproducción (Bourdieu and Passeron, 1970), y ante el auge del proyecto meritocrático en muchas esferas de nuevas vidas, el objetivo del presente ...
Reflective practice in times of COVID-19: a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training
(MDPI, 2021)
Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability ...
Music goes digital in the age of social distancing
(SocietyByte, 2020)
What do freshmen know about sustainability? Analysing the skill gap among university business administration students
(MDPI, 2021)
This study aims at creating and validating an instrument to assess the level of mastery in sustainability competencies of freshmen students in business-related studies. To reach this goal, a questionnaire ...
Fomentando la competencia digital docente en la universidad: percepción de estudiantes y docentes
(Universidad de Murcia, 2020)
Este artículo da cuenta del proyecto “Propuesta interuniversitaria de formación inicial de maestros en tecnologías digitales”. Para elaborarla, nos planteamos conocer la percepción de estudiantes y de ...
La versatilidad del método de la clase invertida: estudio de un caso de aplicación durante la crisis de la COVID-19
(Universitat Politécnica de Valéncia, 2020)
Este artículo discute sobre la versatilidad del método de la clase invertida, entendida como la capacidad de adaptación con éxito a disciplinas de complejidad e índole muy diversa. Partiendo del análisis ...
Comparación en la adquisición y retención de competencias en soporte vital entre formación uni o interdisciplinar. Estudio cuasiexperimental
(Elsevier, 2020-05)
Se realizó un estudio prospectivo cuasiexperimental con el objetivo de evaluar las competencias de los estudiantes de enfermería después de un curso oficial en soporte vital básico (SVB) y uso del ...
Parenting and healthy teenage lifestyles
(International Journal of Environmental Research and Public Health, 2020)
How can one promote adolescent adjustment toward a healthy lifestyle? The first step is to locate the healthy habit configuration within the family environment. The hypothesis is that, if adolescent ...
STEM education in childhood: perceptions of teachers
(Eurasia Academic Publishing Group, 2023)
The skills promoted by STEM education are part of basic literac,y and some coun-tries are beginning to recognise their importance in the educational policies of the stage of children from 3 to 6 years ...