Integrating sustainability into higher education curricula through the project method, a global learning strategy
Data de publicació
2019-02-01ISSN
2071-1050
Resum
Higher levels of material well-being lead almost inevitably to giving priority to
individualism and personal advancement, often at the expense of civic conscience. A proposal
for integrating sustainability into the curriculum is presented in the third year of the degree in Early
Childhood Education at the Universitat Internacional de Catalunya (UIC). Projects on sustainable
food are planned and elaborated to this aim. This study seeks to apply a global and systemic
approach to solving socio-environmental problems and to check whether education for sustainable
development (ESD) helps to develop and encourage actions that promote sustainable development.
Quantitative research was conducted using a pre-test/post-test quasi experimental design separated
by a period of didactic training in the project method. The results presented in this article show the
students’ sustainability competencies (SC) improve after working on didactic proposals in a global
manner. It is concluded that elaborating competencies in education for sustainable development
enables an integrated approach of knowledge, procedures, attitudes and values in teaching through
promoting the project method in multidisciplinary and transdisciplinary teams, which enhances
future teachers’ sustainability competencies.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió acceptada
Llengua
English
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament
Paraules clau
Profesores--Formación profesional
Professors--Formació
Teachers--Training of
Universidades
Universitats
Universities and colleges
Educació social
Educación social
Pàgines
25
Publicat per
MDPI
Col·lecció
11; 3
Publicat a
Sustainability
Citació
Fuertes Camacho, M. Teresa; Graell Martí, Mariona; Fuentes Loss, Mariana; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen. «Integrating sustainability into higher education curricula through the project method, a global learning strategy». Sustainability, 2019, vol. 11, núm. 3, art. 767. Disponible en: <https://www.mdpi.com/2071-1050/11/3/767>. Fecha de acceso: 10 jul. 2019. https://doi.org/10.3390/su11030767
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Educació [109]
Drets
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/