dc.contributor | | |
dc.contributor | Vilanou, Conrad | |
dc.contributor | Camps Bansell, Jaume | |
dc.contributor | Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació | |
dc.contributor.author | Ureta i Buxeda, Xavier | |
dc.date.accessioned | 2023-03-29T15:59:59Z | |
dc.date.available | 2023-03-29T15:59:59Z | |
dc.date.issued | 2014-03-21T11:02:02Z | |
dc.date.issued | 2014-03-21T11:02:02Z | |
dc.date.issued | 2014-02-24 | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10803/132283 | |
dc.identifier | B 8062-2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10803/132283 | |
dc.description.abstract | La pedagogia ha quedat com desplaçada de les escoles. Si bé des del segle XVIII s’ han reconegut les aportacions fetes per grans pensadors i personalitats acreditades com a pedagogs, els posseïdors d'un títol en pedagogia no han acabat de tenir cabuda a les institucions educatives, ni tan sols a partir d’un reconeixement específic oficial. En aquest treball, després de fer una anàlisi inicial sobre aquestes qüestions, a partir de la mirada fenomenològica hermenèutica del relat de la seva història de vida, l’autor tracta de fonamentar la necessitat de la incorporació a les institucions educatives de la figura del pedagog professional.
En el seu relat, la part central de la tesi descriu la seva experiència professional de gairebé quaranta anys a diverses escoles i institucions, dels quals trenta ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat. Al llarg de la narració d’aquesta experiència s’hi troben situacions i vivències personals que, a partir de la seva lectura, poden evocar en el lector espais de reflexió pedagògica sobre temes relacionats en quatre àmbits: el de les persones, el de les institucions, l’escolar, i el cívico-polític.
A mode de conclusions, se suggereixen pistes de reflexió pedagògica i línies d’acció conduents a la definició i els requisits que ha de reunir un pedagog professional expert. | |
dc.format | 441 p. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | cat | |
dc.publisher | Universitat Internacional de Catalunya | |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.source | TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) | |
dc.subject | Pedagogia | |
dc.subject | Història de vida | |
dc.subject | Fenomenologia | |
dc.subject | Hermenèutica | |
dc.subject | Experiència Personal | |
dc.subject | Expertesa | |
dc.subject | Educació | |
dc.subject | 371 | |
dc.title | Vers la identitat del pedagog: una construcció vital i professional | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |