Vers la identitat del pedagog: una construcció vital i professional
Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10803/132283,
Autor/a
Ureta i Buxeda, Xavier
Altres autors/es
Vilanou, Conrad
Camps Bansell, Jaume
Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació
Data de defensa
2014-03-21T11:02:02Z2014-03-21T11:02:02Z
2014-02-24
Resum
La pedagogia ha quedat com desplaçada de les escoles. Si bé des del segle XVIII s’ han reconegut les aportacions fetes per grans pensadors i personalitats acreditades com a pedagogs, els posseïdors d'un títol en pedagogia no han acabat de tenir cabuda a les institucions educatives, ni tan sols a partir d’un reconeixement específic oficial. En aquest treball, després de fer una anàlisi inicial sobre aquestes qüestions, a partir de la mirada fenomenològica hermenèutica del relat de la seva història de vida, l’autor tracta de fonamentar la necessitat de la incorporació a les institucions educatives de la figura del pedagog professional.
En el seu relat, la part central de la tesi descriu la seva experiència professional de gairebé quaranta anys a diverses escoles i institucions, dels quals trenta ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat. Al llarg de la narració d’aquesta experiència s’hi troben situacions i vivències personals que, a partir de la seva lectura, poden evocar en el lector espais de reflexió pedagògica sobre temes relacionats en quatre àmbits: el de les persones, el de les institucions, l’escolar, i el cívico-polític.
A mode de conclusions, se suggereixen pistes de reflexió pedagògica i línies d’acció conduents a la definició i els requisits que ha de reunir un pedagog professional expert.
Tipus de document
Tesi
Versió publicada
Llengua
Català
Matèries i paraules clau
Pedagogia
Història de vida
Fenomenologia
Hermenèutica
Experiència Personal
Expertesa
Educació
371
Pàgines
441 p.
application/pdf
application/pdf
Publicat per
Universitat Internacional de Catalunya
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/