Vers la identitat del pedagog: una construcció vital i professional
To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10803/132283,
Author
Ureta i Buxeda, Xavier
Other authors
Vilanou, Conrad
Camps Bansell, Jaume
Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació
Date of defense
2014-03-21T11:02:02Z2014-03-21T11:02:02Z
2014-02-24
Abstract
La pedagogia ha quedat com desplaçada de les escoles. Si bé des del segle XVIII s’ han reconegut les aportacions fetes per grans pensadors i personalitats acreditades com a pedagogs, els posseïdors d'un títol en pedagogia no han acabat de tenir cabuda a les institucions educatives, ni tan sols a partir d’un reconeixement específic oficial. En aquest treball, després de fer una anàlisi inicial sobre aquestes qüestions, a partir de la mirada fenomenològica hermenèutica del relat de la seva història de vida, l’autor tracta de fonamentar la necessitat de la incorporació a les institucions educatives de la figura del pedagog professional.
En el seu relat, la part central de la tesi descriu la seva experiència professional de gairebé quaranta anys a diverses escoles i institucions, dels quals trenta ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat. Al llarg de la narració d’aquesta experiència s’hi troben situacions i vivències personals que, a partir de la seva lectura, poden evocar en el lector espais de reflexió pedagògica sobre temes relacionats en quatre àmbits: el de les persones, el de les institucions, l’escolar, i el cívico-polític.
A mode de conclusions, se suggereixen pistes de reflexió pedagògica i línies d’acció conduents a la definició i els requisits que ha de reunir un pedagog professional expert.
Document Type
Thesis
Published version
Language
Català
Subjects and keywords
Pedagogia
Història de vida
Fenomenologia
Hermenèutica
Experiència Personal
Expertesa
Educació
371
Pages
441 p.
application/pdf
application/pdf
Publisher
Universitat Internacional de Catalunya
This item appears in the following Collection(s)
Rights
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/