Browsing by Subject "339"
Now showing items 1-9 of 9
-
A Model of Crucial Factors Influencing on the Innovation Resistance for Purchasing Innovative Passenger Vehicles in Automotive Industry of Iran
(Date of defense: 2021-02-04)Purpose: The goal of this thesis is to render a model of influencing factors on Innovation resistance for purchasing innovative passenger vehicles in Auto industry of Iran. Design/Methodology/Approach: ... -
An analysis on the NASDAQ’s potential for sustainable investment practices during the financial shock from COVID-19
(Sustainability, 2021)There is a growing demand for sustainable business practices and for sustainable and impact investment as has been signaled by the Sustainable Development Goals ratified by all the United Nations members. ... -
Estudio de los procesos de internacionalización y políticas de marketing internacional de empresas vitivinícolas catalanas de la DO cava en China.
(Date of defense: 2016-09-16)Este trabajo de investigación quiere profundizar en el conocimiento sobre la internacionalización empresarial estudiando los procesos de internacionalización de las empresas vitivinícolas catalanas de ... -
La experiencia Nespresso, el marketing sensorial aplicado al sector del café
(Miguel Hernández Communication Journal, 2020)Las últimas tendencias en marketing encaminan las marcas al mundo de las experiencias como punto de encuentro, donde el usuario conecta directamente con la firma y se crea un vínculo emocional y ... -
La Franquicia en España: Estudio y evolución de las redes mixtas. Propuesta de un modelo predictivo de tipo polinómico.
(Date of defense: 2013-04-30)La intensificación de la competencia inherente a la globalización de los intercambios obliga a las empresas comerciales que se ven amenazadas a modificar sus organizaciones y se observa una inter-relación ... -
Las estrategias competitivas de las micro y pequeñas empresas detallistas ante la gran distribución.
(Date of defense: 2013-02-15)La importància històrica del comerç tradicional produeix l' interés de la realització de la present tesi amb l' objetiu d' identificar les diferents estratègies competitives utilitzades en la distribució ... -
OSS-Qual: holistic scale to assess customer quality perception when buying secondhand products in online platforms
(Sustainability, 2020)Online secondhand markets have been growing substantially over the last decade and are expected to grow further. In order to effectively promote the growth of online secondhand markets, this paper designs ... -
Purpose in corporate governance: the path towards a more sustainable world
(Sustainability, 2022)In order to give a more realistic view of how ESG and sustainability are developed in organisations, this paper explores the development of purpose in corporate governance and the challenges faced. The ...