Now showing items 21-40 of 43

    • Pink Micaco: el fruto del arte y del color 

      Montes de Oca, Claudia; Candalija Ruiz, Anna; Auriemma, Mirianna (2023)
      Badalona es una ciudad perteneciente a la comarca del Barcelonés y consta actualmente de aproximadamente 223,506 habitantes. Para dar un contexto que esté en relación con nuestro trabajo y retrate los ...
    • Plan de recorrido del visitante y accesibilidad: Museu del Disseny de Barcelona 

      Paniagua Díaz, Ariadna; Paéz Guillén, Sebastián; Castanón Mancilla, Paulina (2023)
      Arsomnia es una empresa que ofrece servicio de consultoría para mejorar la experiencia del visitante a los museos. Centrará su primer proyecto en el Museu del Disseny de Barcelona. Considerando al Museu ...
    • Proyecto Implicarte 

      Mayorga Suárez, María José; Olivera Martín, José Tomás; Santín Navarro, Ainoa (2020)
      “Invertir en cultura es invertir en futuro”. Así, cerraba el diputado de las Cortes Valencianas, Vicent Marzà, su entrevista a un periódico el 29 de abril de 2020. Estas palabras, cargadas de un fuerte ...
    • Radio Insurgente 

      López, Juan Pablo; Cuenca, Carlos (2019-07-11)
      Radio Insurgente se alza en Latinoamérica como una plataforma de radio online que tendrá alta curaduría de música alternativa las 24 horas. La iniciativa ayudará a amplificar nuevos sonidos y dará a ...
    • Red de gestión cultural UIC 

      Linares Piedrahita, Laura; Trujillo Zamudio, Rosa María; Castillo Barradas, María Paulina (2020)
      El presente trabajo tiene como finalidad la creación de una red de Gestión Cultural de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) a través de una plataforma digital diseñada con base en un profundo ...
    • Revitalización y puesta en valor de la Seu d’Ègara de Terrassa 

      Bernad Cortés, Susana; García Lafuente, Nerea; Novell Soler, Immaculada (2023)
      En el momento de abordar este proyecto cultural centrado en la Seu d'Ègara de Terrassa, se reconoció la importancia y relevancia que este espacio patrimonial tiene institucionalmente. Ya que en 1931, ...
    • Root 

      Fontana Rava, Filippo; Falconi, Matteo (2023)
      Welcome to ROOT, the unique fashion fair for sustainable and ethical fashion brands in Milan. Our mission is to bring together the best and brightest in the sustainable fashion sector, highlighting ...
    • Safe Cultural Heritage 

      Nematollahi, Ehsan; Chzhu, Klaudia (2020)
      A non-profit organization in form of association 'Safe Cultural Heritage’ was founded in 2020 to establish a new approach towards protection of cultural properties by bringing the message that geographical ...
    • Sens-Art Space 

      Iyigun, Yeda Alara; Pinto Leite, Carlota (2023)
      Sens-Art Space, a non-profit organization, is dedicated to fostering a truly inclusive art experience, where individuals from all walks of life can revel in the beauty of creativity. Our core mission ...
    • Sentits container: Art Tech 3D 

      Agulla Tagle, Victoria; Sydorava, Iryna (2020)
      Sentits Container se basa en la instalación de un contenedor de 45 pies acondicionado para vivir una serie de experiencias sensoriales. La idea es crear espectáculos audiovisuales para retar la imaginación ...
    • SkateArt 

      Cacioli, Daniela; Luciano, Naomi; Nardone, Livia; Natale, Ludovica Maria (2019-07-10)
      SkateArt is a unique cultural centre in Città dello Sport of Tor Vergata, in the suburbs of Rome, that supports and combines art and sport. It is a safe place where its customers can discover street ...
    • Somia Teatre: proyecto sociocultural en artes escénicas 

      Rivadeneira Nájera, Maria Cristina; Placeres Gómez, Claudia (2020)
      El número de familias en el mundo que se encuentra en situación socioeconómica desfavorable y riesgo de exclusión social ha aumentado exponencialmente. Este grupo humano, debido a su condición, a ...
    • The square: project presentation 

      Dede’, Maria Rita; Tournayre, Emma (2023)
      The Square is a company based on the need of some young artists just out of artistic education (25-30 years old) who do not know their way around the art world and market and would like to make themselves ...
    • The Textile & Fashion Museum of Mumbai 

      Merchant, Aman; Bayraktar, Ipek (2019-07-10)
      The idea of the Textile and Fashion Museum Mumbai is to preserve, promote and reintegrate the textile heritage of India back to life. TFMM highlights the collective cultural memory of India by revitalizing ...
    • To renew or to die. Meaning, development, and use of the concept “communicative accessibility” in cultural institutions 

      Fortuny Lobato, Aida (2019-07-10)
      The research here presented is a humble approach to the topic “communicative accessibility” in the cultural field using a very curious personal and professional mixture; the tools learned in the master ...
    • Under museum: supporting artistic expresión for children at war 

      Talala, Kseniia; Alsheddi, Lulu (2023)
    • United Creative Culinary Centers 

      Beacham, Siena; Capa, Marta; Mijares Cisneros, Andreina; Viteri, Maria Emilia (2020)
      The United Creative Culinary Centers (UCCC) project emerged from a desire to alleviate the problem of Global Malnourishment, affecting regional governments and economies. The UCCC replicable model ...
    • Vanis i Fulken: fem fotografía, fem barri 

      Batlle, Mónica; Martos, Sara; Rivera, Gabriela I.; Rodríguez, María (2023)
      El proyecto Vanis i Fulken propone dar un nuevo uso cultural al edificio, actualmente abandonado, situado en la Plaza Ibiza, que albergó el estudio fotográfico “Vanis” y la tienda “Fulken”. El equipamiento ...
    • VERM.OUT 

      Nunes, Filipa; Lahura, Jimena; Muñoz, Tania (2019-07-11)
      Descripción: Plataforma enfocada en la gestión cultural de las artes visuales contemporáneas que favorece el vínculo entre las agentes culturales del sector en el mercado nacional - Portugal - y ...
    • Vision 

      Tomic, Kristina; Santolini, Ilaria; Mocchi, Beatriz (2020)
      How do I increase my audience? How do I get the attention of record labels? How do I get booked for concerts and festivals? Should I find myself a manager? These are some of the questions that many ...