Now showing items 1-4 of 4

    • Bildung i formació de l’universal al pensament hegelià 

      Moya Ruiz, Albert (Temps d’Educació, 2019)
      El peculiar concepte alemany de Bildung, pràcticament sense equivalències en altres idiomes pel seu ampli espectre semàntic, té un paper determinant a la tradició idealista alemanya i en particular al ...
    • Evolving friendship? Essential changes, from social networks to artificial companions 

      Bosch, Magdalena; Fernandez Borsot, Gabriel; Miró I. Comas, Abel; Figa Vaello, Jaume (Social Network Analysis and Mining, 2022)
      Although the possibility of virtue friendship (friendship according to the Aristotelian ideal) has been studied both in online friendship and in friendship with artificial companions (ACs), there is one ...
    • Les Humanitats, motor de desenvolupament 

      Vallès-Botey, Teresa (Temps d’Educació, 2016)
      Aquest article proposa una resposta a la pregunta sobre la funció i orientació pròpies del grau en Humanitats. En aquest sentit, reafirmem la confiança en la capacitat que tenen avui les humanitats de ...
    • L’experiència de la respiració: aproximacions des d’una fenomenologia del cos viscut 

      Escribano, Xavier (Anuari de la Societat Catalana de Filosofia, 2020)
      La funció de la respiració, més enllà de la seva explicació fisiològica, constitueix una experiència humana bàsica i un mode fonamental de conducta. Seguint, en primer lloc, el treball d’Erwin Straus, ...