The coming-of-age story in Smile: using the graphic novel to boost students’ critical thinking in the EFL classroom
Visualitza/Obre
Autor/a
Galera Puga, Irene
Data de publicació
2023Resum
Graphic novel has gained respect during the last years among parents and educators thus being currently included in more school curricula in the present days. However, this format still prompts considerable criticism even research shows the numerous benefits and potential of including graphic novels in the English as a Foreign Language (EFL) classroom. This research paper aims to illustrate how graphic novels and more precisely the coming of age story genre enhances students’ critical thinking in the 3 rd of CSE classroom. Smile (2010) by Raina Telgemeier is a coming of age story that portrays the story of a middle school student, who after a dental injury will see her life invaded with surgeries and dentist visits while she also tries to discover the meaning of love and friendship in this journey called life. To carry out the research, a series of activities were designed thus requiring students to make inferences, solve problems, find ambiguities in the texts, and question the information presented to them. A critical thinking rubric was used to evaluate if there had been an improvement in their critical thinking skills. The results demonstrated that students’ critical thinking had not only increased with the use of the graphic novel but students also embraced the coming-of-age story genre as a mirror of their own experiences and feelings and as an opportunity for telling their own story
La novel·la gràfica s’ha guanyat el respecte durant els darrers anys entre pares i educadors i actualment es troba inclosa en cada vegada més currículums escolars. Tanmateix, aquest format encara genera crítiques considerables, encara que les investigacions demostrin els nombrosos beneficis i el potencial d'incloure novel·les gràfiques a l’assignatura d'Anglès com a Llengua Estrangera (EFL). Aquest treball de recerca pretén il·lustrar com les novel·les gràfiques i, en concret, el gènere de la novel·la d’aprenentatge impulsa el pensament crític dels alumnes de 3er de la ESO . Smile (2010) de Raina Telgemeier és una novel·la d’aprenentatge que retrata la història d'una estudiant de secundària que després d'una lesió dental veurà la seva vida envaïda per cirurgies i visites al dentista mentre també intenta descobrir el significat de l'amor i l'amistat en aquest viatge anomenat vida. Per dur a terme la recerca es van dissenyar una sèrie d'activitats que requerien que els alumnes realitzessin inferències, resolguessin problemes, trobessin ambigüitats als textos i qüestionessin la informació que se'ls donava. Finalment es va utilitzar una rúbrica del pensament crític per avaluar si hi havia hagut una millora en les seves habilitats de pensament crític. Els resultats van demostrar que no només el pensament crític dels estudiants va augmentar amb l'ús de la novel·la gràfica, sinó que els estudiants també concebien el gènere de la novel·la d’aprenentatge com un mirall de les seves pròpies experiències i sentiments i com una oportunitat per explicar la seva pròpia història.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
Història de la majoria d'edat
Pensament crític
Aula d'EFL
Novel·la gràfica
Respecte
Historia sobre la mayoría de edad
Pensamiento crítico
Clase de inglés como lengua extranjera
Novela gráfica
Respeto
Coming-of-age story
Critical thinking
EFL classroom
Graphic novel
Respect
Pàgines
40
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This TFG is licensed under the Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en