Browsing Número 5 by Title
Now showing items 3-9 of 9
-
Memoria de la Violencia, el Perdón y el Amor: Una Aproximación Filosófica
(Revista d’Humanitats, 2021)The memory of a violent past and forgiveness become intertwined when seeking to heal that past, as forgiveness is presented as a redemptive and transforming element, capable of putting an end to spirals ... -
Otón Catalán, Josep. Tabor. El Déu amagat en l’experiència. Editorial Claret, Barcelona, 2020
(Revista d’Humanitats, 2021)Josep Otón Catalán és un historiador i teòleg atípic i, al mateix temps, un autor extraordinari. Es dedica tant a la docència com a la recerca, exerceix la docència en l’ensenyament secundari i es dedica ... -
Presentació
(Revista d’Humanitats, 2021)Els textos agrupats en aquest dossier constitueixen la majoria de les aportacions presentades en el III Seminari de Memòria Històrica titulat “Memòria històrica i reconciliació: un debat imprescindible”, ... -
Què vol dir que Déu ens estima?*
(Revista d’Humanitats, 2021)El tenor poètic de l’enunciat amaga un gran problema. Des del punt de vista terminològic no és gens fàcil desentrellar el sentit del títol d’aquest escrit, perquè a primer raig ensopeguem amb un gran ... -
La reconciliación en la Historia y la historia de la reconciliación*
(Revista d’Humanitats, 2021)La Historia de la Humanidad es una secuencia de acontecimientos que alternan experiencias de paz y violencia, de justicia e injusticia, de sufrimiento y reconciliación. A pesar de ello, predomina ... -
La represión política en la Albania socialista: la “Sigurimi” y la represión política y familiar
(Revista d’Humanitats, 2021)Este trabajo pretende informar sobre un aspecto de la Albania comunista que no es muy conocido por el público internacional. Durante los años 1945-1991 el país tuvo un régimen comunista dictatorial, que ... -
En un noble i constant esforç, transmetre el gust de saber
(Revista d’Humanitats, 2021)En aquest text s’intenta, a partir del que és el nucli de l’acció del professor a l’aula, saber transmetre el gust de saber, explicar els problemes posteriors a l’establiment d’un sistema educatiu ...