UIC BarcelonaArxiu Digital
    • English
    • català
    • Spanish
  • English 
    • English
    • català
    • Spanish
  • Login
Search 
  •   Home
  • Recerca
  • Articles
  • Comunicació
  • Search
  •   Home
  • Recerca
  • Articles
  • Comunicació
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use the filters to refine the search results

Now showing items 1-10 of 28

  • Sorting options
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Date Asc
  • Date Desc
  • Results per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
 

El concepto de antihéroe o antiheroína en las narrativas audiovisuales transmedia 

Freire Sánchez, Alfonso; Vidal-Mestre, Montserrat (Facultad de Comunicaciones UC, 2022)
Este artículo estudia el concepto de antihéroe o de antiheroína, con énfasis en los personajes catalogados como tal en la cultura pop transmedia y su contraposición a los héroes y superhéroes clásicos ...
 

Nuevas propuestas al consumidor 

Regadera, Elisa (Fundación Telefónica, 2020-09)
Tras meses de crisis sanitaria y económica, el consumidor se formula nuevas preguntas sobre su relación con la moda. Y esta industria, como la mayoría de los sectores productivos, trata de renovar las ...
 

Análisis del impacto de la Campaña DETOX (Greenpeace) en la comunicación web de marcas de moda 

Regadera, Elisa; González Romo, Zahaira Fabiola (Editorial Espacios, 2020)
El objetivo de esta investigación es analizar cómo las marcas de moda que asumieron en 2011 compromiso “DETOX My fashion” (Greenpeace) están avanzando en su comunicación de los resultados de gestión de ...
 

Imagining peace(s) in Colombia. Between negotiations, policies, and resisting narratives 

Rodríguez Iglesias, Ana Isabel (Universidad de Sevilla, 2020)
This paper maps and systematizes the different discourses around peace in the public sphere in Colombia during the context of the latest peace negotiations between the government and the guerrilla group ...
 

An experimental research on emotional stimuli of consumers: the case of H&M flagship store on the millennial customer experience in Barcelona 

Regadera, Elisa; Selvam, Rejina M.; Garcia Medina, Irene; González Romo, Zahaira Fabiola (OmniaScience, 2022)
Purpose: The main objective of this exploratory research study was to demonstrate the extent to which customers' approach-avoidance responses to fast fashion flagship stores can be predicted from their ...
 

La comunicación no convencional de la RSE y los elementos de construcción de la narrativa de marca a través de dos casos de estudio: la Fageda y la Casa de Carlota 

López González, Jesús; Freire Sánchez, Alfonso; Vidal-Mestre, Montserrat (Asociación científica ICONO 14, 2023)
La evolución del marketing social y la creciente demanda de los consumidores acerca de una mayor implicación de las marcas con causas sociales ha hecho potencialmente necesaria la comunicación de la ...
 

Pharmaceutical influencers on Instagram and their communication during the Covid-19 pandemic crisis 

González Romo, Zahaira Fabiola; Iriarte Aguirre, Sofia; Garcia Medina, Irene (SISSA Medialab, 2020)
Today, thanks to the consolidation of Internet, users have access to many sources of information on health issues. On social networks, there are profiles of health professionals who share content that ...
 

A stronghold of climate change denialism in Germany: case study of the output and press representation of the Think Tank EIKE 

Moreno Cabezudo, Jose Antonio; Kinn, Mira; Narberhaus, Marta (University of Southern California, Annenberg School for Communication & Journalism, 2021)
Climate change denialist think tanks have played a major role in climate obstructionism in the United States, and we are beginning to learn that there are also certain European think tanks acting in ...
 

La experiencia Nespresso, el marketing sensorial aplicado al sector del café 

González Romo, Zahaira Fabiola; Pallarés Segura, Chantal (Universidad Miguel Hernandez, 2020)
Las últimas tendencias en marketing encaminan las marcas al mundo de las experiencias como punto de encuentro, donde el usuario conecta directamente con la firma y se crea un vínculo emocional y ...
 

Análisis de la gestión de la comunicación de los influencers farmacéuticos españoles en Instagram durante la pandemia del COVID-19 

González Romo, Zahaira Fabiola; Iriarte Aguirre, Sofia (Universidad Carlos III de Madrid, 2020)
Introducción: Gracias a la consolidación de Internet, los usuarios tienen acceso a muchas fuentes de información sobre temas de salud, entre ellas se encuentran los influencers farmacéuticos que divulgan ...
  • 1
  • 2
  • 3


UIC Barcelona
 
Contact Us | Legal notice | Cookies policy | Accessibility
With collaboration of
CSUC
 

 

Browse

The entire repositoryBy communities & collectionsBy Issue DateBy AuthorBy TitleBy SubjectThis CollectionBy Issue DateBy AuthorBy TitleBy Subject

My Account

LoginRegister

Filter

AuthorGonzález Romo, Zahaira Fabiola (8)Méndiz Noguero, Alfonso (4)Garcia Medina, Irene (3)Narberhaus, Marta (3)Freire Sánchez, Alfonso (2)Iriarte Aguirre, Sofia (2)Regadera, Elisa (2)Regadera, Elisa (2)Rodríguez Iglesias, Ana Isabel (2)Rosen, Noah (2)... Show moreSubject316 - Sociologia. Comunicació (22)00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats (3)Colombia (3)Colòmbia (3)Communication (3)Comunicació (3)Comunicación (3)COVID-19 (3)Fashion (3)Instagram (3)... Show moreIssue Date2023 (3)2022 (6)2021 (6)2020 (13)


UIC Barcelona
 
Contact Us | Legal notice | Cookies policy | Accessibility
With collaboration of
CSUC