Search
Now showing items 1-7 of 7
Análisis del factor estratégico para alcanzar el éxito de un proyecto de gestión del conocimiento. Aplicación al sector de la consultoría
(Universidad Politécnica de Madrid, 2009-02)
Los proyectos de Gestión del Conocimiento en las empresas consultoras se han convertido en una necesidad para conseguir ventajas competitivas sostenibles en el tiempo. Sin embargo, al no ser proyectos ...
El impacto del factor estratégico en los proyectos de gestión del conocimiento del sector de la consultoría
(OmniaScience, 2008)
The projects of Knowledge Management in the consulting industry have become a necessity to obtain sustainable competitive advantages. Between all the factors that influence in the success of a Knowledge ...
Quality management: a compulsory requirement to achieve effectiveness
(Taylor & Francis, 2018-11-27)
Quality management (QM), knowledge management (KM), and organisational culture make up critical resources for sustained competitive advantage of the organisation. Individually, each contributes to ...
From knowledge management to organizational performance: modelling the mediating role of innovation and intellectual capital in higher education
(Emerald Publishing Limited, 2019-02-11)
Purpose The purpose of this paper is to empirically investigate the effects of knowledge management (KM) enablers on KM processes in research universities and testing the direct relation between KM ...
Dirección de empresas en la economía del conocimiento
(Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2004-05)
The role of leadership: the challenge of knowledge management and learning in knowledge-intensive organizations
(Hipatia Press, 2014-01-16)
El conocimiento y aprendizaje son importantes impulsores para el éxito empresarial y la competitividad,en especial en las organizaciones intensivas en conocimiento (KIO’s) cuyo negocio principal es crear ...
Mission statements: what university research parks tell us about timing
(Emerald Publishing Limited, 2019)
Purpose
Mission statements are a key element of any organization. Ideally, the mission statement should be written at the initial stages of an organization’s life to be a useful tool to guide future ...