Browsing Articles by Subject "Schools"
Now showing items 1-6 of 6
-
Antibody conversion rates to SARS-CoV-2 in saliva from children attending summer schools in Barcelona, Spain
(BMC Medicine, 2021)Background: Surveillance tools to estimate viral transmission dynamics in young populations are essential to guide recommendations for school opening and management during viral epidemics. Ideally, ... -
La cessió de sòl públic dotacional per a l'obertura de centres docents concertats: una nova manifestació de l'Estat garant
(Revista Catalana de Dret Públic, 2015-12)La última reforma de la Ley Orgánica de Educación acoge una nueva fórmula de apoyo a la enseñanza privada sostenida con fondos públicos en España: la cesión de suelo público dotacional para la construcción ... -
“EspaiJove.net”- a school-based intervention programme to promote mental health and eradicate stigma in the adolescent population: study protocol for a cluster randomised controlled trial
(BMC Public Health, 2018)Background: One half of adults who develop any mental disorder do so during adolescence. Previous literature showed that Mental Health Literacy (MHL) interventions impact mental health knowledge, reduce ... -
Innovación educativa: experimentar con las TIC y reflexionar sobre su uso
(Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 2010-01)El artículo se enmarca en una investigación del grupo de Didáctica y Multimedia (DIM) de la UAB que realizamos sobre la incorporación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), ... -
Low transmission of SARS-CoV-2 derived from children in family clusters: an observational study of family households in the Barcelona Metropolitan Area, Spain
(PLoS ONE, 2022)Background: Family clusters offer a good opportunity to study viral transmission in a stable setting. We aimed to analyze the specific role of children in transmission of SARS-CoV-2 within households. ... -
Marco constitucional de la enseñanza privada española sostenida con fondos públicos: Recorrido histórico y perspectivas a futuro
(Estudios constitucionales, 2019-07)El modelo constitucional educativo español actual cumplió treinta y tres años de vigencia en 2018. Uno de sus rasgos más destacables es la financiación estatal de los establecimientos docentes privados ...