Mostra el registre parcial de l'element
Diseño e implementación de un Programa de Formación en Sedación por Vía Inhalatoria en el Plan de Estudios de Grado en Odontología y propuesta de un Modelo para su Evaluación.
dc.contributor | Giner-Tarrida, Luis | |
dc.contributor | Jiménez López, Esther | |
dc.contributor | Mareque-Bueno, Javier | |
dc.contributor | Universitat Internacional de Catalunya. Departament d'Odontologia | |
dc.contributor.author | Vela Casasempere, Mª Inmaculada | |
dc.date.accessioned | 2024-07-02T20:00:19Z | |
dc.date.available | 2024-07-02T20:00:19Z | |
dc.date.issued | 2024-07-01T17:01:56Z | |
dc.date.issued | 2024-07-01T17:01:56Z | |
dc.date.issued | 2024-01-29 | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10803/691540 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10803/691540 | |
dc.description.abstract | La Sedació Conscient és una competència específica que es va introduir a l'actual pla d'estudis de Grau en Odontologia, implementat per les Facultats espanyoles durant el curs acadèmic 2009-2010. Sembla que aquesta competència no s'ha desenvolupat a un nivell suficient perquè els graduats recents puguin satisfer les necessitats que planteja la complexa societat actual. El propòsit d'aquest estudi, dut a terme a la Facultat d'Odontologia de la Universitat Internacional de Catalunya des del curs 2015-2016 fins a l'actualitat, ha estat dur a terme una intervenció educativa per augmentar el nivell de coneixements a Sedació Conscient a través de la implementació d'un Programa de Formació en Sedació per Via Inhalatòria al pla d'estudis de Grau. Per aconseguir-ho es va projectar un estudi de disseny mixt: d'una banda, s'ha fet servir una metodologia qualitativa a través d'un disseny de recerca-acció. La dimensió “acció” es concreta en el paper actiu que va assumir la població participant en la detecció de la necessitat d'augmentar els coneixements en sedació al grau d'Odontologia i en la implementació dels resultats: el disseny d'un programa de formació i la seva introducció seqüencial als cursos 2n, 3r, 4t i 5è de grau. Però també s'ha utilitzat una metodologia quantitativa per a la qual s'han desenvolupat qüestionaris els resultats dels quals s'han analitzat amb el mètode estadístic. Pel que fa a les dades, podríem definir l'estudi com a longitudinal, perquè les variables es mesuren en diferents moments temporals (abans de la formació/ després de) i prospectiu, perquè s'han recollit a mesura que ha anat succeint la intervenció (1ª edició, 2a edició, 3a edició). A més, s'ha proposat un model avaluatiu com a punt de referència per a propostes de millora. | |
dc.description.abstract | La Sedación Consciente es una competencia específica que se introdujo en el actual plan de estudios de Grado en Odontología, implementado por las Facultades españolas durante el curso académico 2009-2010. Al parecer esta competencia no se ha desarrollado a un nivel suficiente para que los recién graduados puedan satisfacer las necesidades que plantea la compleja sociedad actual. El propósito de este estudio, llevado a cabo en la Facultad de Odontología de la Universidad Internacional de Catalunya desde el curso 2015-2016 hasta la actualidad, ha sido llevar a cabo una intervención educativa para aumentar el nivel de conocimientos en Sedación Consciente a través de la implementación de un Programa de Formación en Sedación por Vía Inhalatoria en el plan de estudios de Grado. Para lograrlo se proyectó un estudio de diseño mixto: por una parte, se ha utilizado una metodología cualitativa a través de un diseño de investigación- acción. La dimensión “acción”, se concreta en el papel activo que asumió la población participante en la detección de la necesidad de aumentar los conocimientos en sedación en el grado de Odontología y en la implementación de los resultados: el diseño de un programa de formación y su introducción secuencial en los cursos 2º, 3º, 4º y 5º de grado. Pero también se ha utilizado una metodología cuantitativa para la que se han desarrollado cuestionarios cuyos resultados se han analizado con el método estadístico. Con respecto a los datos, podríamos definir el estudio como longitudinal, porque las variables se miden en diferentes momentos temporales (antes de la formación/ después de) y prospectivo, porque se han recogido a medida que ha ido sucediendo la intervención (1ª edición, 2ª edición, 3ª edición). Además, se ha propuesto un modelo evaluativo como punto de referencia para propuestas de mejora. | |
dc.format | 302 p. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universitat Internacional de Catalunya | |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.source | TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) | |
dc.subject | Sedación por Vía Inhalatoria | |
dc.subject | Diseño programa odontología | |
dc.subject | Plan de estudios odontología | |
dc.subject | Odontologia | |
dc.subject | 616.3 | |
dc.title | Diseño e implementación de un Programa de Formación en Sedación por Vía Inhalatoria en el Plan de Estudios de Grado en Odontología y propuesta de un Modelo para su Evaluación. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Fitxers en aquest element
Fitxers | Grandària | Format | Visualització |
---|---|---|---|
No hi ha fitxers associats a aquest element. |