Show simple item record

dc.contributorEstévez, Alberto T.
dc.contributorAbdallah, Yomna
dc.contributorUniversitat Internacional de Catalunya. Departament d'Arquitectura
dc.contributor.authorRaonic, Aleksandra
dc.date.accessioned2024-06-27T06:35:52Z
dc.date.available2024-06-27T06:35:52Z
dc.date.issued2024-06-25T17:51:29Z
dc.date.issued2024-05-17
dc.date.issued2026-05-17T02:00:00Z
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10803/691507
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/691507
dc.description.abstractAquesta tesi explora el potencial transformador de redisenyar els processos arquitectònics per fomentar la innovació, la col·laboració i la sostenibilitat. La introducció estableix l'escenari destacant els reptes evolutius que enfronta la disciplina arquitectònica, emfatitzant la necessitat de superar els paradigmes tradicionals cap a enfocaments més inclusius, adaptables i èticament responsables. A través d'una sèrie d'experiments en estudis de disseny i llocs de construcció, aquesta recerca explora el concepte de prendre riscos perpetus, testant nous mètodes i abraçant una estratègia de canvi en l'educació i pràctica arquitectònica. El tema central gira entorn de l'alliberament dels processos arquitectònics de plantejaments dogmàtics per impulsar la disciplina cap endavant. La conclusió consolida aquestes idees, emfatitzant la importància de l'obertura en els processos arquitectònics i la participació activa de diversos actors. Posant de manifest el valor de la col·laboració entre disciplines, l'adaptabilitat a contextos canviants i la responsabilitat ètica dels arquitectes en la conformació del nostre entorn construït.
dc.description.abstractThis thesis delves into the transformative potential of redesigning architectural processes to foster innovation, collaboration, and sustainability. The introduction sets the stage by highlighting the evolving challenges faced by the architectural discipline, emphasizing the need to move beyond traditional paradigms towards more inclusive, adaptable, and ethically responsible approaches. Through a series of experiments in design studios and building sites, this research explores the concept of perpetual risk-taking, testing new methods, and embracing a shifting strategy in architectural education and practice. The central theme revolves around liberating architectural processes from dogmatic approaches to propel the discipline forward. The conclusion consolidates these ideas, emphasizing the importance of openness in architectural processes and the active involvement of diverse stakeholders. It underscores the value of collaboration across disciplines, adaptability to changing contexts, and the ethical responsibility of architects in shaping our built environment.
dc.format235 p.
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversitat Internacional de Catalunya
dc.rightsL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectExperimental Design Methods
dc.subjectShifting strategies
dc.subjectExperimental Architectural Pedagogies
dc.subjectAuthentic knowledge Production
dc.subjectCross-Disciplinary Approaches
dc.subjectInclusion
dc.subjectSustainable futures
dc.subjectArchitectural ethics
dc.subjectArquitectura
dc.subject72
dc.titleRedesigning the process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint