Mostrar el registro sencillo del ítem
Formació de l’actor o actriu amb la màscara teatral: transversalitat pedagògica, categories de màscara i proposta didàctica.
dc.contributor | Escribano López, Francesc Xavier | |
dc.contributor | Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació | |
dc.contributor.author | Cirer Ferrà, Pau | |
dc.date.issued | 2023-02-08T18:42:07Z | |
dc.date.issued | 24-11-2022 | |
dc.date.issued | 2024-09-23T02:00:00Z | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10803/687630 | |
dc.description.abstract | Per acomplir la investigació i verificar o refutar la nostra hipòtesi, hem dividit la tesi en set capítols, que inclouen, d’una banda, tot un estudi, diàleg i discussió amb personalitats de l’àmbit, i, de l’altra, les conclusions, producte de l’anàlisi i treballs anteriors. Hi recollim els antecedents que ens portaren a proposar aquesta tesi i la necessitat d’establir nous paradigmes en l’àmbit de l’educació. I a manera de substrat teòric, en desgranem l’estat de la qüestió avui en dia. Des d’aquest sondatge i estudi previ, hem formulat una hipòtesi de partida, i n’expliquem la metodologia i el marc conceptual. A continuació, analitzem el context històric i les diferents teories entorn de la màscara com a eina educativa. També tractem alguns dels conceptes cabdals i noves perspectives, i, en substància, la màscara en la formació de l’actor o actriu. N’esmentem els pedagogs destacats i la funció que han atorgat a les diferents categories de màscara. Així mateix, ens fixem en algunes de les principals aplicacions d’Orient i Occident, fent una panoràmica de la renovació teatral de principi del segle XX i el paper que hi van representar l’actor o actriu i la pedagogia amb màscara. Aquesta investigació abasta quatre categories de màscara: la neutra, la larvària, la de caràcter completa i la mitja màscara. Cada una té una procedència i una lògica de treball diferenciades. Volem posar de manifest la funció o utilitat de cada tipus de màscara, a més de mostrar els principis i les constriccions que presenta aquest tipus d’ensenyament per accedir a les competències específiques i transversals. Finalment, oferim una proposta pedagògica, a tall de contribució als sistemes d’interpretació amb màscara per a la formació integral de l’actor i l’actriu contemporanis. | |
dc.format | 257 p. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | cat | |
dc.publisher | Universitat Internacional de Catalunya | |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.source | TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) | |
dc.subject | Art dramàtic | |
dc.subject | Jacques Lecoq | |
dc.subject | Pau Cirer | |
dc.subject | Màscares | |
dc.subject | Mask | |
dc.subject | Pedagogia | |
dc.subject | Educació | |
dc.subject | Training | |
dc.subject | Actor | |
dc.subject | Teaching | |
dc.subject | Pedagogía actoral | |
dc.subject | 37 | |
dc.title | Formació de l’actor o actriu amb la màscara teatral: transversalitat pedagògica, categories de màscara i proposta didàctica. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |