Search
Now showing items 1-7 of 7
Secondary school teachers’ learning: environments, specificities and considerations for educational practice
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2022)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the ...
Do it yourself in education: leadership for learning across physical and virtual borders
(Hipatia Press, 2016-01)
Today more than ever, educational institutions need educational leaders who are able to promote profound, substantive and sustainable change. This paper is based on the efforts and results of the first ...
Investigar con y sobre los jóvenes colaborando y educando
(Grupo Comunicar, 2014-01-01)
Este artículo da cuenta de una investigación colaborativa realizada con y sobre los jóvenes. En este trabajo, cinco
grupos de estudiantes de cuarto de Educación Secundaria Obligatoria (ESO), de otros ...
La cultura DIY en educación primaria. Aprendizaje transdisciplinar, colaborativo y compartido en DIYLabHub
(Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica (AIDIPE), 2018-06-25)
Este artículo da cuenta del proyecto europeo DIYLab y de su implementación en una escuela
de educación primaria de España. El proyecto se desarrolló en centros de educación primaria,
secundaria y ...
Transforming the teaching and learning culture in higher education from a DIY perspective
(Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2019)
This article focuses in part of the results of the implementation of the
European project DIYLab in five bachelor’s degrees at the University
of Barcelona (Primary Education, Early Childhood Education, ...
Cartographies as spaces of inquiry to explore of teachers' nomadic learning trajectories
(Universitat de Barcelona, 2018-06)
This paper is part of a research project, in which secondary teachers were invited to
generate cartographies, and participate in conversations about the scenarios and where
they learn and the movements ...
Cómo aprendemos los docentes de universidad. Implicaciones para la formación docente
(Universidad de Granada, 2020)
Este artículo se basa en un proyecto de investigación coordinado sobre cómo aprenden los docentes, sus implicaciones educativas y los retos para afrontar el cambio social. Desde un posicionamiento basado ...