Teaching strategies in CLIL approach: a reading activity about “The Colour Monster”
Autor/a
Novell, Magda
Carreres, Sílvia
Fecha de publicación
2024ISSN
2938-9593
Resumen
This article deals with the outcomes of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) lesson in English about Shared Reading of an adaptation, by the teachers, of the book “The Colour Monster” by Anna Llenas. The session was carried out with second graders from a state school in Gràcia (Barcelona) and coteaching was adopted as a pedagogical methodology. Different strategies of Classroom Interactional Competence (CIC) are analysed to determine which of them are useful and work out in this reading activity as well as the benefits that Shared Reading contributes to students’ comprehension.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
English
Materias (CDU)
00 - Ciencia y conocimiento. Investigación. Cultura. Humanidades
Palabras clave
Lingüística
Linguistics
Comprensió lectora
Aprenentatge integrat de continguts i llengües (CLIL)
Competència interaccional a l'aula (CIC)
Estratègies d'interacció
Coensenyança
Comprensión lectora
Aprendizaje integrado de contenidos y lengua (CLIL)
Competencia interactiva en el aula (CIC)
Estrategias de interacción
Coenseñanza
Reading comprehension
Classroom Interactional Competence (CIC)
Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Interaction strategies
Coteaching
Páginas
23
Publicado por
Universitat Internacional de Catalunya
Colección
1; 1
Publicado en
CLIL Journal
Citación
Novell, Magda; Carreres, Sílvia. Teaching strategies in CLIL approach: a reading activity about “The Colour Monster”. CLIL Journal, 2024, 1(19, p. 1-23. Disponible en: <https://raco.cat/index.php/CJ/article/view/430054>. Fecha de acceso: 3 oct. 2024. DOI: 10.60940/cjv1n1id430054
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Vol. 1 No 1 [8]
Derechos
CC-BY 4.0
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/